هزینه ساخت ویلا سوئیسی

هزینه ساخت ویلا سوئیسی در سال جدید

قطعا شما هم ویلاهای مثلث شکلی که از چوب ساخته شده اند را دیده اید و می دانید که هزینه اجاره یا خرید چنین سازه هایی چقدر زیاد است.اما ما قصد داریم در این مقاله در رابطه با هزینه ساخت ویلا سوئیسی صحبت کنیم و ببینیم که اصلا چنین سازه هایی چه مزیت هایی دارند.البته توجه داشته باشید که امکان ساخت چنین سازه هایی در برخشی از شهرهای بسیار گرم یا شرجی نیست و ممکن است در مرور زمان نیاز به بازسازی زیاد هم داشته باشد که هزینه چنین کاری هم کم نیست.

برای ساخت ویلای سوئیسی شما می توانید از مواد اولیه و نقشه های مختلفی استفاده کنید که تمام این موارد بر هزینه آخر تاثیر دارند.به همین خاطر شما در ابتدا باید ببینید که چطور ویلایی نیاز دارید و اصلا قصدتان از این کار چیست؟ چرا که برخی از فقط به دنبال تفریح در ویلاهای خود هستند و برخی دیگر به دنبال کسب درامد از این طریق.به طور کلی ویلای سوئیسی اگر به خوبی ساخته شود,می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن تمام روزهای خود را پر کنید و دیگر نیازی به نگرانی در زمینه خالی بودن ویلا نیست.

هزینه خرید زمین برای ویلای سوئیسی

در اولین قدم شما باید به خرید زمین برای ساخت ویلا اقدام کنید.در حال حاظر قیمت زمین در سهیلیه یا سایر شهرهای ایران از حدود متری 10 میلیون تومان شروع می شود که برای ساخت یک ویلا حدود 200 الی 250 متر زمین نیاز است.یعنی برای خرید یک زمین 200 متری با تمام امکانات و جواز ساخت باید 2 میلیارد به بالا هزینه کنید.البته برخی از زمین ها نیاز به کسب جواز ساخت دارند که در این حالت ممکن است نیاز به پرداخت هزینه چند ده میلیونی باشد.نکته آخر در رابطه با ساخت این است که شما می توانید تا 70% زمین,بنا داشته باشید نه بیشتر.

هزینه ساخت ویلا سوئیسی

همانطور که گفته شد,هزینه ساخت ویلای سوئیسی به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها مصالحی است که شما به کار می برید.برای مثال ممکن است یک نمای چوبی متری 400 هزار تومان باشد و یکی دیگر بیش از 1 میلیون تومان! همین ممکن است تفاوت چند صد میلیونی داشته باشد و شما می توانید همین منوال را برای سایر مصالح هم در نظر بگیرید.به هر حال اصلی ترین هزینه های ویلای سوئیسی به شکل زیر می باشد :

  • طراحی ویلا : اولین قدم برای شروع کار این است که شما یک طرح داشته باشید.نکته مهم در رابطه با طراحی این است که جزئیات زیادی داشته و تمام این جزئیات بر هزینه نهایی تاثیر دارند.برای نمونه طراحی یک 130 متری دوبلکس بدون هیچ امکانات اضافه و پنجره بزرگی هزینه بسیار کمتری نسبت به یک ویلای تریبلکس 250 متری دارد (امکانات اضافه مانند استخر و سرمایش…هم هستند).البته یک سری طرح های آماده در گوگل هم هستند که می توانید با هزینه بسیار اندک تهیه کنید که ما این کار را پیشنهاد نمی دهیم.چرا که ویلای شما هم دقیقا مانند سایر ویلاها به نظر می رسد و رقابت هم سخت تر.
  • چوب : دومین هزینه اصلی چوبی است که شما برای ساخت سازه استفاده می کنید.خیلی از افراد معمولا به سراغ کلبه های پیش ساخته می روند که ما اصلا پیشنهاد نمی کنیم.نکته این است که شما امکان شخصی سازی ندارید و تنها باید طرح های مشخصی را خریداری کنید.همچنین قیمت این سازه ها نسبت به کیفیتی که دارند چندان بالا نیست (به دلیل جدید بودن بازار).پیشنهاد ما این است که از شرکت های بزرگ چوب سازی کمک بگیرید و این گروه ها قطعا یک شرکت دیگر در این زمینه دارند.البته چوب و کارهای مرتبط با آن جزئیات بسیار بیشتری هم دارد که امکان نوشتن آنها در این مقاله نبود.
  • فضا سازی : مورد بعدی هم فضاسازی است,یعنی شما برای فضای بیرونی و امکانات آن چقدر هزینه می کنید.برای مثال ساخت یک بالکن همسطح با زمین در جلوی درب ورودی با باربیکیو و سایر امکانات بسیار زیبا به نظر می رسد (علاوه بر تراس طبقات بالا).همین موارد به نسبت کوچک می تواند تاثیر بسیار زیادی بر جذب مشتری شما داشته باشد.

هزینه دکوراسیون 

دوستان عزیز توجه داشته باشید که برخی از دکوراسیون ها مربوط به طراحی داخلی هستند و قبل از خرید لوازم خانگی باید نصب شوند. برای مثال آویزان کردن لوستر یا ساختن شومینه از جمله این موارد هستند.به هر حال برخی از مهمترین هزینه های طراحی دکوراسیون موارد زیر هستند :

  • هزینه کابینت : کابنت در انواع مختلفی ساخته می شود و ممکن است قیمتی از 30 الی 300 میلیون تومان داشته باشد.البته برخی از ویلاهای بزرگ 2 آشپزخانه دارند (البته این چنین ویلاهایی در ایران نیستند).
  • هزینه سیستم صوتی و تلویزیون : اگر بخواهید یک تلویزیون و سیستم صوتی خوب داشته باشید,باید بیش از 130 میلیون تومان هزینه کنید.البته در حال حاظر تلویزیون های بزرگ چینی هم هستند که کیفیت چندانی ندارند.
  • میز و سرویس مبلمان : موارد بعدی که هزینه به نسبت زیادی هم دارند,مبل و میز هستند.اگر بخواهید یک مبل چرم مصنوعی با کیفیت بالا و میز ال سی دی داشته باشید,باید به بیش از 80 میلیون تومان فکر کنید.
  • هزینه های دیگر دکوری : دوستان عزیز توجه داشته باشید که یک ویلا وسایل بسیار بیشتری دارد که باید آنها را هم تهیه کنید.پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان وسایل زیبا را با یک وسیله قدیمی ترکیب نکنید! چرا که همان یک وسیله می تواند جذابیت خانه را بندازد.

ویلا سوئیسی

هزینه ساخت ویلا سوئیسی به شکل میانگین (متری)

در حال حاظر,هزینه هر متر از ویلای سوئیسی چیزی در حدود 20 الی 40 میلیون تومان می باشد.اگر می خواهید یک ویلای به نسبت خوب داشته باشید همان 20 میلیون تومان تنها برای ساخت کافیست,اما ویلاهای لوکس و حرفه ای با چنین بودجه ای قابل ساخت نیستند.فقط به یک مورد توجه داشته باشید که اگر این کار را به افراد مبتدی بسپارید,ممکن است هزینه جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

نتیجه گیری

ما در گروه صاب ملکی هیچ نقشی در ساخت ویلا نداریم و این مقاله تنها برای افزایش اطلاعات شما عزیزان است.اما اگر به دنبال خرید زمین در کرج شهرهای دیگر (در آینده) هستید می توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.نکته مهم دیگر هم این است که قرار دادن هر نوع سازه چوبی در هر آب و هوایی ممکن است ریسکی باشد.چرا که نحوه ساخت و چوب مورد استفاده در ویلای سوئیسی در شهرهای مختلف,متفاوت باشد.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره