هزینه ساخت آپارتمان

هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403

هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 برای سازندگان آپارتمان از یک سو و برای خریداران آپارتمان های جدید و نوساز از سوی دیگر می تواند اهمیت داشته باشد. هر کدام از این دسته افراد در واقع به دنبال آن هستند که بدانند با چه شرایطی می توانند هزینه های کمتری را برای ساخت و یا خرید آپارتمان پرداخت کنند. به همین خاطر نیز در اینجا می خواهیم هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 را به صورت جز به جز بررسی کنیم و شما را کاملا با این موضوع آشنا سازیم. حتما در نظر داشته باشید که هزینه های مربوط به ساخت آپارتمان ها به این شکل هستند که معمولا در هر محیط و شهری می تواند کمی با شهرهای دیگر تفاوت داشته باشد.

                                   

چرا باید هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 را بدانیم؟

چه دلایلی وجود دارند که سبب می شوند دانستن هزینه های مربوط به ساخت آپارتمان اهمیت پیدا کند؟ اینجا می خواهیم به یک سری موارد اشاره کنیم که باعث می شوند ساختن آپارتمان و هزینه های آن بسیار مهم شوند. 

  • خرید ملک با قیمت مناسب

اگر خریدار هستید و می خواهید یک ملک خاص را خریداری کنید، حتما دقت داشته باشید که خرید ملک با قیمت مناسب در پی دانستن هزینه های ساخت نیز می تواند به وجود بیاید. در واقع قیمت هر متر آپارتمان می تواند با توجه به هزینه هایی که برای ساخت آپارتمان ها می شود، تعیین گردد.  بنابراین دانستن هزینه های ساخت برای مشتریان و خریداران اهمیت زیادی دارد. 

  • تعیین به صرفه بودن فرایند ساخت

زمانی که یک سرمایه گذار و یا ساختمان ساز می خواهد تعیین کند که آیا ساختن یک آپارتمان به صرفه است یا خیر، باید هزینه های این کار را به صورت دقیق بدانید. به همین خاطر نیز دانستن هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 می تواند اهمیت زیادی برای او داشته باشد. 

  • تعیین قیمت مصالح ساختمانی

زمانی که یک سازنده و پیمانکار شروع به ساخت یک آپارتمان می کند، نیاز است که حتما قیمت مواد و مصالح اولیه را به خوبی بدانید. معمولا یه محدوده قیمتی برای مصالح ساختمانی وجود دارد. با این وجود کارخانه های مختلف می توانند قیمت های مختلفی را ارائه کنند که در زمان خرید عمده، این تفاوت های قیمتی بسیار چشمگیر می شوند. 

  • تعیین میزان مصالح مصرفی

یک سری از مصالح ساختمانی که در ساخت ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، تحت عنوان مصالح مصرفی شناخته می شوند. تمامی مصالح ساختمانی که در مرحله های سفت کاری، نازک کاری و تاسیسات استفاده می شوند، جزو مصالح مصرفی به شمار می روند. این قیمت و هزینه های مربوط به مصالح مصرفی را باید به صورت دقیق محاسبه کنید تا بدانید برای هر متر از سازه تا چه حد از این موارد استفاده شده است. 

محاسبه هزینه ساخت خانه در سال 1403

در ابتدا می خواهیم به صورت کلی هزینه های مربوط به ساخت خانه در سال 1403 را بررسی کنیم. هزینه خرید زمین، هزینه های مربوط به جواز و هزینه تامین مواد اولیه از جمله مهم ترین هزینه هایی هستند که برای ساخت خانه باید بپردازید. 

خرید زمین در حقیقت یکی از پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه محسوب می شود. گاهی اوقات یک دوم یا یک سوم از هزینه های کلی ساخت و ساز مربوط به قیمت اولیه زمین می شود و برای خرید آن صرف می گردد. 

گرفتن مجوزهای لازم از شهرداری و دیگر ارگان های مربوطه همچون گرفتن انشعاب آب، برق، گاز، تلفن و… هزینه های جدا و مختص خودش را دارد. این مورد را نیز همیشه در هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 باید در نظر داشته باشید. 

مورد سوم که می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و در حقیقت عمده هزینه ها نیز مربوط به همین مورد می شود، در خصوص قیمت مواد و متریال های اولیه ای است که برای ساخت آپارتمان ها به آن نیاز داریم. مواد و مصالح ساختمانی شامل تیرآهن، بتن، آجر، بلوک های سیمانی، درب و پنجره، شیشه و… می شود. معمولا نوع اسکلت های ساختمانی می تواند بتنی یا فلزی باشد. برای هر کدام از این اسکلت ها نیز مصالح متفاوتی نیاز است که باعث تفاوت در هزینه های آن ها می شود. اسکلت های بتنی غالبا کم هزینه تر هستند. 

محاسبه هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403

هزینه های اصلی ساخت آپارتمان

هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 به موارد مختلف و متعددی می تواند بستگی داشته باشد. هر کدام از این موارد می توانند به راحتی باعث شوند که قیمت هر متر از آپارتمان ها کاملا متفاوت شود. بنابراین توصیه می کنیم که حتما محاسبه قیمت ها را به درستی انجام دهید که در نهایت دچار مشکل نشوید. 

  • محاسبه قیمت زمین

همان طور که گفته شد قیمت زمین یکی از اصلی ترین مواردی است که می تواند هزینه های ساخت و ساز را تعیین کرده و تا حد چشمگیری آن ها را تغییر دهد. هرقدر زمین مورد نظر در منطقه های بالاتری باشد و یا متراژ بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری را بابت خرید آن باید صرف کنید. 

البته در نظر بگیرید که معمولا عواملی همچون نزدیکی به خیابان های اصلی، دو بحر یا یک بحر بودن زمین، موقعیت شمالی و جنوبی آن به منظور نورگیری خانه و حتی شکل مربع یا مستطیل بودن آن نیز می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و در قیمت زمین تاثیر بسیار چشمگیری بگذارد. 

  • هزینه های مربوط به جواز ساخت

گرفتن جواز ساخت برای کسانی که تاکنون این کار را انجام نداده اند، کار سخت و مشکلی محسوب می شود. به طور کلی جواز ساخت می تواند دردسرهای مخصوص به خودش را داشته باشد. برای آن که بتوانید جواز ساختمان را دریافت کنید، نیاز است تا یک سری هزینه های مهم را پرداخت نمایید و سپس با توجه به همین هزینه ها، جواز بگیرید. 

یکی از مهم ترین توصیه هایی که برای کاهش هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 می توانیم به شما داشته باشیم این است که جواز را در فصل های سرد سال همچون پاییز و زمستان دریافت کنید و سپس آغاز پروژه را در فصل های گرم سال قرار دهید.  

برای گرفتن جواز باید حتما در وهله اول به شهرداری منطقه مراجعه کنید. برای آنکه دقیقا بدانید کار شما با کدام شهرداری گره خورده است، می توانید به سایت های اینترنتی رجوع کرده و به صورت دقیق مناطق شهری و شهرهداری های مناطق را بررسی کنید. برای دریافت کردن جواز نیاز است که حتما سند مالیکت ملک، کارت های شناسایی مربوط به ملک و صاحب ملک و همچنین فیش تسویه عوارض شهرداری را داشته باشید.  

زمانی که پرونده را تشکیل دادید، می توانید در صف انتظار قرار بگیرید. در همین زمان نیز کارشناس مربوطه به زمین شما مراجعه می کند تا به صورت دقیق موقعیت آن را ارزیابی کند. به طور کلی زمین باید شرایط لازم برای تعداد طبقاتی که درخواست داده اید را داشته باشد. 

اگر پروژه و درخواست شما توسط شهرداری تایید شود باید دستور نقشه نیز برای شما صادر گردد. در دستور نقشه توسط شهرداری تعیین می شود و به معنای تعیین کردن تمامی جزئیاتی است که در این خصوص نیاز دارید. معمولا دستورهای نقشه می توانند توسط افراد خبره و ماهر صادر شوند. به همین خاطر نیز کاملا تخصصی هستند. زمانی که نقشه هم تعیین و تایید شد، نوبت به انتخاب کردن مهندس ناظر و معمار ساختمان می رسد. این دو نفر باید با همکاری هم بتوانند بهترین نقشه را ترسیم کنند و از این طریق نیز بهترین سازه را برای شما بسازند. 

جواز ساختی که دریافت می کنید، حدودا 2 سال می تواند اعتبار داشته باشد. در صورتی که نیاز به مدت زمان بیشتری برای ساخت و ساز داشته باشید، باید حتما آن را تمدید کنید. با این حال بهترین کار آن است که در همین مدت 2 سال، کار ساخت و ساز را به پایان برسانید زیرا به ازای هر یک سال تمدید کردن جواز ساخت، باید 30 درصد مبلغ و هزینه ها را مجددا پرداخت کنید. 

هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. اخذ جواز تنها یکی از هزینه های مهم است. برای آن که هزینه این کار برایتان زیاد نشود، باید بدانید که چه مدارکی را برای اخذ جواز ساخت نیاز خواهید داشت. 

برگه تعهد نظارت، برگه تعهد محاسبات، انواع نقشه های اجرایی، نقشه های سازه، برگه تعهد کارفرما و پیش پرداخت و تسویه عوارض شهرداری از جمله مهم ترین مواردی است که در هزینه های ساخت آپارتمان به آن نیاز دارید.  

  • پرداخت هزینه اسکلت ساختمان

پرداخت کردن هزینه های اسکلت ساختمان بخش بعدی هزینه هایی است که باید در نظر داشته باشید. معمولا هزینه هایی که بابت اسکلت ساختمان ها پرداخت می شود، می تواند به چند عامل مهم بستگی داشته باشد. اولا آن که اسکلت ساختمان ها می تواند بتنی و یا فلزی باشد. اینکه کدام نوع اسکلت را انتخاب کنید، بستگی به تعداد طبقات، نظر مهندس ناظر، بودجه شما برای ساخت و ساز و موارد این چنینی دارد. زمانی که انتخاب و تصمیم نهایی در خصوص نوع اسکلت ساختمان تعیین شد، می توانید به سراغ انتخاب کردن مصالح مورد نیاز برای ساخت آن بروید. هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 بستگی زیادی به نوع اسکلت آن دارد. 

به طور کلی هزینه های مربوط به ساخت با اسکلت فلزی بیشتر از هزینه های ساخت آپارتمان با اسکلت بتنی است. علاوه بر این دو مورد می توان گفت که سازه های خشت و گل، بلوک سیمانی، آجری و تیرچوبی، آجر با تیرآهن، آجر با تیرچه بلوک، تمام آجر، اسکلت فلزی و بتن آرمه نیز وجود دارند که امروزه بسیاری از آن ها به دلیل عدم امنیت، منسوخ شده اند. 

  • پرداخت هزینه خرید مصالح

زمانی که اسکلت ساختمان به اتمام می رسد و در واقع سفت کاری اصلی و اولیه انجام می شود، باید به سراغ خرید مصالح ساختمان بروید. آجر، بلوک های سیمانی، دب و پنجره ها، سرامیک، سنگ و… می توانند اهمیت زیادی داشته باشند. برخی از این مصالح همچون پروفیل ها و میلگردها معمولا کیفیت های متفاوتی دارند و همین موضوع نیز بر قیمت نهایی آن ها اثر خواهد داشت. 

بنابراین برای آن که خرید مناسبی در این خصوص داشته باشید و هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 را کاهش دهید، باید در وهله اول با کارشناسان حرفه ای مشورت کنید که بدانید کدام مصالح را با چه کیفیتی و از چه کارخانه ای خریداری کنید. این کار سبب می شود تا هم هزینه های شما به نسبت کمتر شود و هم باعث می شود تا مصالحی که خریداری می کنید کاملا باکیفیت و مناسب باشند. در نظر داشته باشید که پرداخت کردن هزینه های مربوط به مصالح ساختمانی را می توانید با چک و یا به صورت نقد انجام دهید. 

  • پرداخت هزینه های مربوط به نیروی کار

مبحث بعدی که در خصوص هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 مطرح می شود، در خصوص هزینه هایی است که برای نیروی کار باید پرداخت کنید. کارگر، بنا، جوشکار، نقاش، سرامیک کار و… همگی نیاز به دستمزد دارند تا بتوانند کار کنند و آپارتمان مورد نظر شما را بسازند. بنابراین دستمزد این دسته از افراد را نیز حتما باید در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که معمولا هزینه های مربوط به نیروی کار ساده می تواند یک چندم نیروهای متخصص و حرفه ای باشد. 

  • پرداخت هزینه های پیش بینی نشده

زمانی که هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 را می خواهید پیش بینی کنید، باید بخشی را نیز به عنوان هزینه های پیش بینی نشده و ناگهانی در نظر بگیرید. مواردی همچون داربست، کانکس برای کارگران، هزینه های جابجایی، خرابی دستگاه ها، تعطیلی های غیر مترقبه و… همگی می توانند جزو مواردی باشند که پیش بینی نشده اند و باید حتما در نظر گرفته شوند. 

الگوهای رایج ساختمان سازی در کشور

الگوهای ساختمان سازی

هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین با توجه به امکانات و مصالحی که در اختیار دارد، می تواند از یک سری الگوهای رایج ساختمان سازی استفاده کند. تمامی این الگوها بر اساس مصالح مورد نیاز و همچنین نحوه ساخت آن ها تعیین می شوند. پیش از آن که بخواهید کار ساخت آپارتمان خود را شروع کنید، به راحتی می توانید از این الگوهای رایج بهره بگیرید تا در نهایت نیز بتوانید بهترین ساختمان را داشته باشید. 

یکی از مهم ترین نکاتی که در ساختمان سازی وجود دارد مربوط به دسته بندی سازه ها است. این کار اهمیت زیادی دارد اما متاسفانه در کشور ما آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده است. از طرف دیگر نیز آمار دقیق و درستی در خصوص میزان ساخت و ساز و تعداد آپارتمان هایی که ساخته می شوند، در دسترس نیست. همین موضوعات می تواند شناخت الگوهای رایج ساختمان سازی در کشور را با مشکل روبرو کند و از این بابت ما را دچار شک و تردید کند. 

به طور کلی اگر بخواهیم بررسی کنیم، متوجه می شویم که در ساختمانی هایی که بلوک هستند و یا آجر با تیرچوبی، آجر با تیرآهن و همچنین آجر با تیرچه بلوک دارند، می توانیم به شکل روشن و شفاف متوجه شویم که از چه نوع مصالح ساختمانی استفاده می شود. این در صورتی است که در گروه های اسکلت فلزی و اسکلت بتنی معمولا از هر نوع مصالح ساختمانی اولیه ای امکان استفاده وجود دارد. همین مسئله نیز هم در برآورد هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 می تواند اثر منفی داشته باشد و هم شناخت الگوهای رایج ساختمان سازی را با مشکل روبرو می سازد. 

معمولا برای بخش دیوارها می توانیم از بلوک های سیمانی، آجر و همچنین بلوک سفالی استفاده کنیم که هر کدام نیز قیمت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای بخش سقف های آپارتمان ها نیز می توان از انواع طاق های ضربی، تیرچه بلوک ها، کامپوزیت و دال بتن استفاده کرد. به منظور آن که بتوانیم الگوهای رایج ساختمان سازی را بهتر درک کنیم و تقسیم بندی آن ها را راحت تر انجام دهیم، می توانیم بگوییم که تفکیک کردن مصالح مورد استفاده می تواند کمک بزرگی به ما کند.

  • اجزای باربر و سیستم های سازه ای

در ساختمان ها همیشه یک سری از اجزا وجود دارند که بار اصلی ساختمان را به دوش می کشند. این اجزا به عنوان اجزای باربر و همچنین سیستم های اصلی سازه ای شناخته می شوند. معمولا اجزای باربر باید بتوانند وزن بالایی را تحمل کنند و همچنین باید استحکام و دوام زیادی داشته باشند. چندین مورد از مهم ترین اجزای باربر و سیستم های سازه ای را در این بخش می بینیم. 

  • اسکلت چوبی های سبک
  • دیوارهای باربر آجری
  • دیوارهای باربر بتنی
  • اسکلت های فلزی
  • سقف های طاق ضربی
  • سقف های چوبی
  • سقف های تیرچه بلوک
  • سقف های دال بتنی
  • دیوارهای اجری جداکننده
  • دیوارهای سفالی داخلی

البته باید بدانید که هر کدام از این اجزای جدا کننده در کدام قسمت از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و چگونه می توانند به عنوان اجزای باربر مورد استفاده باشند. به همین خاطر نیز حتما باید از یک مهندس ناظر و کارشناس معتبر کمک بگیرید. 

  • متریال مصالح ساختمانی

مورد بعدی که هم در برآورد کردن هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 باید در نظر گرفته شود و هم آن که در بررسی الگوهای رایج ساختمان سازی مورد توجه است، متریال و کیفیت این متریال مورد استفاده است. معمولا هزینه های مربوط به متریال متناسب با متراژ مفید و غیر مفید، تعداد طبقات و همچنین تعداد واحدها حساب می شود. از آنجایی که دائما مصالح ساختمانی نوسانات زیادی دارند و قیمت های مختلفی را تجربه می کنند، بهتر است بدانید که باید از تمامی هزینه ها در این زمینه آگاه باشید. 

معمولا اثری که قیمت مصالح دارد می تواند بر روی قیمت هر متر از آپارتمان نیز اثر ویژه ای داشته باشد. به همین خاطر ممکن است دو واحد آپارتمان با متراژ یکسان و در یک محله، دارای قیمت های متفاوتی باشند. 

مرکزی که به عنوان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وجود دارد، به منظور آن که بتواند متوجه شود که میزان استفاده از مصالح ساختمانی مختلف در هر کدام از ساختمان ها به چه مقدار است و همچنین به منظور آن که بداند از کدام مصالح میزان استفاده بیشتری می شود، از بین هزاران مورد ساختمان و آپارتمانی که ساخته شده است، 100 مورد را به عنوان جامعه آماری انتخاب کرده و 30 مورد را از بین آن ها مورد بررسی قرار داده است تا هم تمام جامعه آماری پوشش داده شود و هم به خوبی بتوانیم تمامی انواع ساختمان های موجود را بررسی کنیم. 

  • قیمت آهن آلات مصرفی

یکی از موارد مهمی که در الگوهای رایج ساختمان سازی وجود دارد در خصوص قیمت های مربوط به آهن آلات است. نرخ دلار، نوسان هایی که در حوزه سیاست رخ می دهند و همچنین قیمت متریال اولیه می توانند روی قیمت آهن آلات مصرفی تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. به همین خاطر نیز این نوع از متریال ها غالبا جدا از دیگر مصالح ساختمانی مورد محاسبه قیمتی قرار می گیرند. 

برای آن که بتوانید به بهترین شکل ممکن آهن آلات را خریداری کنید، باید چند کار مهم را انجام دهید. اولین کار آن است که حتما آهن آلات را دسته بندی نمایید. به طور مثال تیرهای سقف با ستون ها و قوطی ها در دسته های متفاوتی قرار می گیرند. بنابراین دسته بندی را باید به صورت دقیق و اصولی انجام دهید. 

در وهله بعدی باید در نظر داشته باشید که آهن الات را از کدام کارخانه خریداری می کنید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که چه کیفیتی را در این محصولات خواهید داشت و چه محدوده قیمتی را باید پرداخت کنید. 

  • هزینه های مربوط به نمای ساختمان

نمای ساختمان های مختلف می توانند کاملا متفاوت باشند. به همین خاطر نیز هزینه های متفاوتی را در پی خواهند داشت. در صورتی که بخواهید از سنگ های گران قیمتی همچون مرمرهای اصل در نمای ساختمان خود استفاده کنید، قطعا هزینه چندین برابری را نسبت به نمای ساده همچون آجر نما، کامپوزیت و… پرداخت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که هزینه های در نظر گرفته شده باید کاملا متناسب با بودجه شما و همچنین موقعیت مکانی ساختمان باشند.

موقعیت هایی که دائما در معرض بارش برف و باران هستند، می توانند آسیب پذیری و پوسیدگی سریع تری داشته باشند. بنابراین باید حتما از متریال هایی برای آن ها استفاده کنید که می دانید ضد آب بوده و از این بابت مشکلی ندارند. 

  • هزینه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی که معمولا با نمای داخلی نیز شناخته می شود، هزینه های مخصوص به خودش را دارد. معمولا دکوراسیون داخلی می تواند با توجه به مدرن بودن و یا کلاسیک بودن دارای یک سری هزینه مشخص باشد. به طور کلی چیزی بین 100 الی 500 میلیون تومان را باید برای دکوراسیون داخلی آپارتمان در هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 در نظر داشته باشید. با این مقدار بودجه می توانید از دکوراسیون سطح متوسط تا دکوراسیون سطح عالی را برای آپارتمان خود پیاده سازی کنید. 

هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 به ازای هر متر

هزینه ساخت آپارتمان برای هر متر

آپارتمان ها می توانند در محدوده های جغرافیایی متفاوت و در شهرهای مختلفی وجود داشته باشند. معمولا عوامل زیادی نیز بر هزینه های مربوط به ساخت آن ها می تواند اثر بگذارد. به همین دلیل نیز هزینه هر متر از ساختمان ها را می توانیم به صورت حدودی و تقریبی محاسبه کنیم. 

  • سازه های یک الی دو طبقه : 10 الی 11 میلیون
  • سازه های 3 الی 5 طبقه : 12 الی 13 میلیون
  • سازه های 6 و 7 طبقه : 14 الی 15 میلیون
  • سازه های 8 الی 10 طبقه : 15 الی 16 میلیون
  • سازه های 11 و 12 طبقه : 16 الی 17 میلیون
  • سازه های 13 تا 15 طبقه : 18 الی 19 میلیون
  • سازه های 16 طبقه به بالا : 19 میلیون و بیشتر

تمامی این هزینه ها می توانند به صورت حدودی و تقریبی باشند. به همین خاطر نیز باید حتما به صورت دقیق بدانید که برای چه نوع ساختمانی می توانید تا چه حد هزینه کنید. 

نکات مهم و کلی در برآورد هزینه ساخت آپارتمان

نکات مهم در ساخت آپارتمان

یک سری نکات مهم و کلی در برآورد کردن هزینه های مربوط به ساخت آپارتمان وجود دارد. این نکات کلی باعث می شوند که در واقع به نوعی جمع بندی در خصوص هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 برسید. معمولا برآورد کردن قیمت باید از همان ابتدا به صورت دقیق و درست انجام شود تا در نهایت مشکلی پیدا نکنید. 

  • در نظر گرفتن تمام جزئیات

یکی از مهم ترین کارهایی که در زمینه برآوردن کردن هزینه ها باید انجام دهید مربوط به پیدا کردن تمامی جزئیات و در نظر گرفتن آن ها است. جزئیات مهم و حتی مواردی که در نظر شما بی اهمیت هستند، باید مورد توجه واقع شوند. این کار باعث می شود تا در زمان انجام کار و موقعی که دیگر امکان عملی کردن بسیاری از پیش بینی ها وجود ندارد، شما دچار مشکل نشوید. 

  • بررسی قیمت مصالح 

حتما قیمت مصالح را بررسی کرده و برای برآورده هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403، بالاترین حد قیمتی را در نظر بگیرید. با این کار اگر بازاردچار نوسانات قیمتی زیادی نیز شود، باز هم شما می توانید بودجه خودتان را نزدیک به پیش بینی ها نگه دارید.

برای این کار هم می توانید به وبسایت هایی که قیمت مصالح را بررسی می کنند، مراجعه کنید. البته یک کار دیگر نیز در این خصوص می توانید انجام دهید و آن هم در مورد بررسی کردن قیمت های چندین سال گذشته است. با این کار تا حدودی می توانید متوجه شوید که قیمت مصالح ساختمانی در فصول گرم سال که میزان ساخت و ساز آپارتمان ها افزایش پیدا می کند، تا چه حد می تواند افزایش پیدا کند. 

  • بررسی کیفیت مصالح ساختمانی

زمانی که به دنبال قیمت مصالح ساختمانی هستید، می توانید کیفیت این مصالح را هم در نظر داشته باشید. به طور کلی بسیاری از مصالح ساختمانی به این شکل هستند که دارای چندین دسته کیفیت مختلف می باشند. میلگردها، پروفیل ها و مواردی از این قبیل معمولا سه دسته کیفیت درجه یک، درجه دو و درجه سه دارند. 

  • بررسی نحوه پرداخت

حتما مغازه ها، کارخانه ها و فروشگاه هایی که می خواهید از آن ها خرید کنید را در همان ابتدای کار تعیین کنید، با این کار می دانید که قرار است با چه افرادی کنار بیایید. زمانی که مرکز خرید مدنظر شما مشخص شد، بهتر است به سراغ نحوه بازپرداخت بروید. به طور مثال برخی از افراد می پذیرند که مبلغ اجناس را به صورت قسطی و در چند مرحله پرداخت کنید. این در حالی است که سیاست های بسیاری از فروشگاه ها به شکلی است که باید تمامی هزینه ها را همان ابتدای کار و در حین تحویل گرفتن مصالح ساختمانی، پرداخت کنید. 

  • آشنایی با روش های تست مصالح

برای آن که هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 برای شما کمتر از حد شود، باید هم بهترین مصالح و باکیفیت ترین مصالح را خریداری کنید و هم باید کمترین هزینه را بابت این خرید پرداخت نمایید. برای آن که در این کار بتوانید موفق عمل کنید، نیاز است که با روش هاس تست کردن کیفیت مصالح ساختمانی آشنا باشید. 

به طور مثال پروفیل ها و میلگردها را می توانیم با وزنی که دارند و بررسی وزن با جدول اشتال آن ها بررسی نماییم. با این کار هم بهترین انواع مصالح را خریداری می کنید و هم می دانید که جایی برای نگرانی از بابت مصالح ساختمانی و کیفیت آن ها نخواهید داشت. 

  • اطمینان از ساخت دقیق و اصولی

زمانی که یک ساختمان و آپارتمان ساخته می شود، معمولا چیزی حدود 20 سال را به عنوان عمر مفید آن در نظر می گیرند. این در صورتی است که بسیاری از ما می دانیم که ساختمان ها بیشتر از این مدت می توانند کارایی داشته باشند و عمر کنند. به همین خاطر بهتر است حتما از بابت آن که ساختمان کاملا اصولی ساخته شود و همچنین بهترین و باکیفیت ترین مصالح برای ساخت آن به کار گرفته شود، مطمئن شویم. 

کلام پایانی

هزینه ساخت آپارتمان در سال 1403 بنا به دلایلی که گفته شد، می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. تمامی این دلایل و موارد نشان می دهند که چرا سازندگان آپارتمان ها همواره به دنبال مهم ترین نکات در زمینه ساخت و ساز هستند و حتی جزئی ترین هزینه ها را نیز حساب می کنند. اگر می خواهید در زمینه ساخت و ساز و یا خرید ملک به مهم ترین اطلاعات دسترسی داشته باشید و در نهایت نیز بهترین سازه ها و آپارتمان ها را خریداری کنید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. حتما در نظر بگیرید که مشورت گرفتن از یک کارشناس حرفه ای در این حوزه می تواند بسیار کاربردی باشد. 

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنگ بزنی صاب ملکی!