نکات مهم در هنگام خرید ویلا

نکات مهم در هنگام خرید ویلا

بسیاری از ما این تصور را داریم که خرید ویلا بسیار ساده بوده و تنها باید به قیمت و البته مکانی که ملک در آن قرار دارد توجه کنیم. اما بهتر است بدانید که نکات مهم در هنگام خرید ویلا آنقدر زیاد هستند که شما را متعجب خواهد کرد و به همین خاطر بهتر است در زمان این کار حتما با یک وکیل یا کارشناس حرفه ای بروید که مبادا سرتان کلاه برود.برای مثال اینکه شما ویلا را برای سکونت دائم یا تفریحی می خواهید هم بسیار حائز اهمیت بوده و ممکن است برخی از دوستان یک ویلا را برای کسب درامد از طریق اجاره بگیرند.به هر حال تمام این افراد در هنگام خرید باید یک سری موارد را در نظر داشته باشند تا سرمایه گذاری درستی کنند.

در چه شهری ویلا خریداری کنیم؟

این سوال برای بسیاری از ما به وجود آمده است که کدام شهر برای خرید بهتر می باشد؟ در جواب باید بگوییم که همه چیز بستگی به نیاز و البته بودجه شما دارد.خیلی از ما به دنبال یک محل نزدیک به شهری که در آن سکونت داریم هستیم تا با کمترین مقدار رانندگی به یک محل آرام و البته خوش آب و هوا برسیم.در این حالت ما پیشنهاد می کنیم که اگر ساکن تهران و کرج هستید,حتما به سراغ سهیلیه و چهارباغ بروید که از لحاظ داشتن امکانات و البته دسترسی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

توجه داشته باشید که این دو منطقه,روستاهای زیادی در خود دارند که قیمت زمین و ویلا در آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.یکی از بزرگ ترین مزیت های خرید ویلا در سهیلیه این است که شما می توانید در صورت نیاز ویلای خودتان را اجاره و از این طریق به درامد خوبی دست پیدا کنید.البته این مورد را هم در نظر بگیرید که نگهداری از ویلا کار ساده ای نبوده و همیشه یک شخص باید در آن اطراف باشد که به مسافرین کمک کند.اما اگر علاقه ای به این کار ندارید و در اغلب روزهای سال هم کار می کنید,می توانید یک ویلای ارزان در یکی از شهرهای شمالی کشور تهیه کنید.قطعا آب و هوای شهرهای شمالی ایران به هیچ عنوان قابل مقایسه با سهیلیه و کردان نیست.اما عیب بزرگ این کار این است که ویلا از شما بسیار دور بوده و باید هر چند وقت یکبار به آن سر بزنید یا اینکه نگهبان استخدام کنید.

قیمت زمین در شهرهای شمالی ایران مانند نور و چمستان بسیار اندک بوده و شما می توانید با مبلغ 500 الی 700 میلیون تومان یک زمین 300 متری برای خود تهیه کنید.البته برای ساخت ویلا هم باید با یک شرکت پیمانکار قرارداد ببندید یا اینکه خودتان بالاسر کار باشید.به هر حال قیمت زمین در روستاهای اطراف تهران و کرج که سند ششدانگ و جواز ساخت داشته باشند بسیار بیشتر از شهرهای شمالی می باشد (البته در شمال ملک ها و زمین های بسیار گران قیمتی هم وجود دارند).

انواع ویلا بر اساس محل 

ویلاها در مکان های مختلفی قابل خریداری هستند و شما باید ببینید که به کدام نوع آب و هوا علاقه بیشتری دارید.برای مثال ویلاهای شهرکی که به وفور یافت می شوند دارای نگهبانی 24 ساعته و امنیت بسیار بالایی هستند که این خود یک مزیت به حساب می آید.

ویلا شهرکی یا مستقل

ما معمولا دو گروه ویلا داریم که برخی شهرکی هستند و شما برای ورود و خروج باید با نگهبانی هماهنگ کنید.ویلاهای شهرکی اغلب قیمت بالاتری نسبت به ویلاهای مشابه در همان منطقه دارند و دلیلش هم این است که شما دیر برای حفظ امنیت ملک خود نیاز به استخدام شخصی را ندارید و تنها نصب کردن چندین دوربین مداربسته کفایت می کند.از طرفی اجاره ویلاهای شهرکی برای کسب درامد هم بسیار ساده تر بوده و اغلب مسافران چنین ویلاهایی را می پسندند.

ویلاهای مستقل هم به این شکل هستند که در اطراف شما هیچ ملک مشابهی وجود ندارد و از طرفی شما برای برگذاری جشن و مراسمات راحت تر هستید.چرا که در شهرک های ویلایی معمولا نمی توانید صدای موسیقی را خیلی زیاد کنید.به هر حال اگر به دنبال یک محل کاملا آزاد هستید که برای ورود و خروج هم شخصی با شما کار نداشته باشد,پیشنهاد ما ویلای مستقل می باشد.

ویلا ساحلی یا جنگلی

ویلاهای شمال اغلب در دو حالت جنگلی و ساحلی به فروش می رسند.البته ما ویلاهایی هم داریم که داخل شهر هستند که در حال حاظر با آنها کاری نداریم.ویلاهای جنگلی قیمت به نسبت بیشتری نسبت به موارد ساحلی دارند و دلیلش هم این است که ساخت چنین ملک هایی در بین درختان با راه های نه چندان درست می تواند کار سخت و هزینه بری باشد.اما مزیت بزرگ ویلای جنگلی این است که در فصول گرما به ویژه تابستان یکی از بهترین مکان ها برای مسافرت هستند و از طرفی شما می توانید با قیمت بالاتری چنین ویلایی را اجاره دهید.

بهتر است به این مورد اشاره کنیم که یک سری شهرک های ویلایی در شمال وجود دارند که همگی دارای ساحل اختصاصی هستند و همین باعث می شود که قیمت این ملک ها تا حد زیادی بالا برود.به هر حال اگر به دنبال یک محلی خوش آب و هوا در فصل های گرم سال هستید بهتر است به ویلاهای جنگلی فکر کنید.شما می توانید برای ساخت ویلا در مناطق جنگلی به سراغ ویلاهای سوئیسی بروید که هزینه ساختشان به نسبت کمتر بوده و از طرفی نگهداری راحت تری هم دارند.

در هنگام خرید ویلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکنون با انواع ویلا و شهرهای مناسب برای خریداری آشنا شده اید,بهتر است به مواردی بپردازیم که در هنگام خرید باید رعایت شوند.دوستان عزیز حتما به این مورد توجه داشته باشید که برای خرید ویلا باید با یک شخص حرفه ای بروید.چرا که اغلب کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند سعی دارند تا با قیمت بسیار بالاتری ملکشان را به فروش برسانند.

موقعیت ملک

موقعیت ملکی که می خواهید خریداری کنید بسیار مهم است.برای مثال خرید ویلا در کوهپایه و جایی که احتمال ریزش سنگ و نشست زمین وجود دارد می تواند بسیار ریسکی باشد.چرا که در این حالت پایه های ویلا شل شده و به مرور تخریب می شود.همین مورد را می توانیم برای ویلاهایی که در اطراف رودخانه هستند هم بگوییم! رودخانه ها در فصول بارندگی آب بسیار بیشتری خواهند داشت و در شهرهای شمالی سیل به وفور می آید.به همین خاطر خرید ویلا در اطراف رودخانه کار چندان خوبی نیست و بهتر است به گزینه های دیگر فکر کنید.

مورد دیگری هم که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که حتما به دسترسی ویلا اهمیت دهید. یک ویلا باید در جایی باشد که امکانات رفاهی و زندگی در فاصله حداکثر 5 دقیقه ای قرار داشته باشند تا شما بتوانید با کمترین مقدار رانندگی به محل مورد نظر برسید.از طرفی حتما ویلاهایی را خریداری کنید که در مکان های ساخته شده قرار داشته باشند و اینطور نباشد که زمین های اطرافتان خالی باشد (احتمال فروش این ویلاها کمتر است).از طرفی اگر ویلا در مکانی پرت باشد,سارقین شبانه وارد ویلا شده و تمام وسایل شما را می برند.

سند و جواز ساخت ویلا

بسیاری از ویلاها سند ششدانگ یا جواز ساخت ندارند (زمین های کلنگی) و به همین خاطر باید همیشه قبل از معامله این مورد را چک کنید.برای مثال شما می توانید ملک های کلنگی زیادی را در شهرهای شمالی و اطراف تهران پیدا کنید که با قیمت های بسیار مناسبی به فروش می رسند.اما این ملک ها اغلب جواز ساخت یا سند ششدانگ ندارند که خرید این موارد می تواند باعث ضرر بزرگی به شما شود.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره