گران ترین مناطق کرج

بررسی گران ترین مناطق کرج در سال 1403

گران ترین مناطق کرج شامل چه منطقه هایی می شود؟ در هر شهری می توانیم یک سری از مناطق و محله ها را پیدا کنیم که قیمت های بالاتری نسبت به دیگر محله ها دارند. در این مقاله می خواهیم گران ترین مناطق کرج را بررسی کنیم تا بتوانیم این شهر را به شکل بهتری به شما معرفی کنیم. مسلما خرید ملک و یا اجاره آن در گران ترین مناطق کرج می تواند تفاوت های زیادی با دیگر موقعیت ها داشته باشد.

ویژگی های گران ترین مناطق کرج

مزایای زندگی در بالاشهر کرج

معمولا هر کدام از محله هایی که در هر شهری وجود دارند، می توانند یک سری ویژگی ها داشته باشند که آن ها را از دیگر منطقه ها متمایز می کند. این ویژگی ها باعث می شود که چنین مناطقی گزینه های بهتری برای زندگی محسوب شوند. در اینجا به این ویژگی ها می پردازیم.

  • امکانات رفاهی

سطح امکانات رفاهی که در گران ترین مناطق کرج می تواند وجود داشته باشد، کاملا متفاوت از مناطق طبقه متوسط و پایین جامعه است. به طور مثال در مناطق گران کرج می‌توانیم بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها فرهنگسراها و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر را پیدا کنیم که در مناطق سطح پایین‌تر وجود ندارند. این موضوع باعث می‌شود که هم ساکنین این قسمت‌های شهر و هم ساکنین دیگر قسمت‌ها برای استفاده از این امکانات دقیقاً در همین محل متمرکز باشند.

  • قیمت‌های بالاتر

همانطور که مشخص است گران‌ترین مناطق کرج می‌توانند قیمت‌های بسیار بیشتری نیز نسبت به دیگر مناطق و موقعیت‌های مکانی داشته باشند. همین مسئله سبب می‌شود که افرادی با درآمدهای بالاتر صرفاً بتوانند در این مناطق سکونت داشته باشند.

  • سطح فرهنگی کلی

سطح فرهنگی کلی افراد و ساکنین در مناطق گران و لوکس کرج کاملا با دیگر بخش ها می تواند متفاوت باشد. همین موضوع در امنیت افراد، نوع برخورد مردم با یکدیگر در خیابان ها و… بسیار تاثیرگذار است. به همین خاطر نیز معمولا توصیه می شود که اگر قرار است فرزند و کودکی داشته باشید و یا وضعیت فرهنگی محله برایتان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ محله هایی مناسب اما گران قیمت باشید.

  • فضای سبز و وضعیت بصری

حتی در گران ترین مناطق کرج می توانید ببینید که هم فضای سبز و پارک های بیشتری وجود دارد و هم خیابان ها، پیاده روها و حتی مغازه ها و فروشگاه ها دارای شکل و دکوراسیون خارجی جذاب تری هستند. همین موضوع می تواند برای افرادی که در این محیط ها زندگی می کنند، اهمیت زیادی داشته باشد و در روحیه آن ها نیز تاثیرات بیشتری را بر جای بگذارد.

معرفی گران‌ترین مناطق کرج

در شهر کرج ۴ الی ۵ محله وجود دارد که می‌توانند جزو گران‌ترین و مهم‌ترین مناطق در نظر گرفته شوند. در اینجا می‌خواهیم این بخش‌ها را با هم بررسی کنیم و بدانیم که هر کدام از این محله ها در کدام موقعیت مکانی و با چه ویژگی‌هایی قرار گرفته است. به طور کلی دو موقعیت مکانی عظیمیه و مهرشهر جزو گران‌ترین مناطق کرج به حساب می‌آیند.

با این حال مهرشهر دارای چندین فاز است که هر کدام از آنها یک سری محدوده قیمت خاص دارند. بنابراین باید این محله‌ها را هرچه بهتر بشناسید تا بتوانید تصمیم بگیرید که در کدام قسمت از آنها می‌خواهید ساکن شوید.

  • محله عظیمیه

اولین محله با نام عظیمیه یا شهرک رسالت شناخته می ‌شود که در قسمت شمال شرقی البرز واقع شده است. در گذشته در این قسمت کشاورزی و باغداری به شکل گسترده و وسیع انجام می ‌شده است که نشان دهنده دلیل آب و هوای خوب این منطقه نسبت به مناطق دیگر است. بام کرج و یا پاساژهای بزرگی همچون مهراد مال و برج ماندگار همگی در محله عظیمیه قرار گرفته اند. این قسمت از شهر به شکلی در کوهپایه قرار دارد و دارای مسیرهایی با شیب‌های تند است به همین خاطر یکی از سختی‌ هایی که برای زندگی در این محل در نظر گرفته می ‌شود مربوط به فصل زمستان ‌های می شود که خیابان ها دچار یخ زدگی شده و نمی‌ توانید به راحتی از خیابان ‌ها استفاده کنید.

چهار مرکز خرید مهمی که در عظیمیه وجود دارد شامل مرکز خرید مهستان که در خیابان مطهری و بلوار نبوت است، مجتمع تجاری یادمان که در بلوار طالقانی و پایین‌تر از پل آزادگان قرار گرفته است، مجتمع خرید برج میلاد که ابتدای بلوار طالقانی و مجتمع خرید ایران زمین می باشند. البته علاوه بر این موارد دو مورد مهراد مال و برج ماندگار نیز در این قسمت از کرج قرار گرفتند که می ‌توانند هم مکان مناسبی برای تفریح و صرف شام و هم برای خرید به حساب بیایند.

  • محله مهرشهر

دومین محل که جزو گران‌ ترین مناطق کرج به حساب می‌آید با نام مهرشهر شناخته می‌ شود. این قسمت می‌ تواند یکی از بزرگترین مناطق شهری کرج نیز محسوب شود. از جمله ویژگی‌ های مهم و برجسته‌ ای که در خصوص مهرشهر وجود دارد مربوط به فضای آرام و امنیت شهری بالایی است که در آن دیده می‌ شود، به همین خاطر نیز به طور کلی کسانی که به دنبال زندگی آرام و به دور از هیاهوی شهری هستند مهرشهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

باغ‌ های زیاد، فضای سبز بزرگ و درختان تنومند از جمله مواردی هستند که سبب شده‌اند آب و هوای مهرشهر نسبت به دیگر مناطق کرج بسیار تمیزتر و بهتر باشد. معمولاً زمانی که وارد محله مهرشهر می‌ شوید یک نکته مهم را می‌توانید به چشم ببینید و آن هم در خصوص حریم ساختمانی خانه ها است که به خوبی رعایت شده و جلوه خاصی را به محیط داده است.

مرکز خرید رویال، مجتمع تجاری پارس، کاخ مروارید، بازار روز مهرشهر، بلوار ارم و بلوار شهرداری از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که در مهرشهر وجود دارند و بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته اند. افراد مختلف از این مکان‌ها برای خرید و تفریح استفاده می‌کنند. البته می دانید که کاخ مروارید در واقع از دوران پهلوی به جا مانده و به عنوان یک اثر تاریخی نیز شناخته می شود.

  • محله گوهردشت

سومین قسمت از شهر کرج که می‌تواند جزو محله‌های گران کرج به حساب بیاید محله گوهردشت است. این منطقه به نوعی بالاشهر بوده و نزدیک به بلوار موذن نیز می‌باشد. به طور کلی میزان رفت و آمد در گوهردشت بیشتر از مهرشهر و یا حتی عظیمیه است و این موضوع نیز مربوط به امکانات خاصی است که در گوهردشت قرار گرفته است.

گوهردشت را به طور کلی به سه فاز مختلف تقسیم بندی می‌ کنند و هر کدام از این فازها دارای یک سری ویژگی‌ ها و قیمت‌ های خاص هستند. در هر کدام از فازهای گوهردشت ۱۳ خیابان وجود دارد.

در حال حاضر می‌ توان گفت که بیشترین امکانات و بهترین موقعیت‌ها در فاز ۱ گوهردشت واقع شده است. به طور کلی در سال‌های اخیر معماری ساختمان‌ها در گوهردشت تغییر پیدا کرده و از حالت ویلایی به آپارتمانی تبدیل شده است.

  • محله جهانشهر

سومین مورد که جزو گران‌ترین مناطق کرج می‌تواند در نظر گرفته شود محله جهانشهر کرج است. منطقه هشتم با نام جهانشهر شناخته می‌شود. جالب است بدانید که موسس این قسمت از شهر فردی بوده که این منطقه را به نام همسرش نامگذاری کرده است.

باغ خانواده، باغ فاتح و پارک ایران کوچک که یکی از جاذبه‌های گردشگری کرج محسوب می‌شود در منطقه جهانشهر قرار گرفته‌اند.

از جمله مواردی که در خصوص جهانشهر وجود دارد این است که هم درختان و فضای سبز زیادی دارد و از این طریق می‌تواند گزینه مناسبی برای زندگی باشد و هم امکانات شهری را درون خود دارد. به طور مثال پارک تنیس، باشگاه پینت بال، پیست دوچرخه سواری، پارک بانوان و غیره همگی در جهانشهر قرار گرفته‌اند.

کلام پایانی

گران ترین مناطق کرج می توانند ویژگی ها و امکانات خاصی هم داشته باشند. برای آن که بتوانید بهترین خانه ها را در گران ترین مناطق تهیه کنید، حتما در نظر بگیرید که کجا می تواند گزینه و انتخاب خوبی برای شما باشد. ما میتوانیم بهترین و مناسب ترین ساختمان ها را در گران ترین مناطق کرج و همچنین بهترین منطقه ها برای شما فراهم کنیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص می توانید به سادگی به وبسایت ما مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا کاملا در این زمینه آگاه شده و سپس سازه مورد نظر خود را خریداری کنید.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره