گرفتن کنتور برق

نحوه گرفتن کنتور برق در سال 1403

برق امروزه به یکی از مهمترین امکانات اولیه هر ملکی در ایران و هر کشوری از دنیا تبدیل شده است و شما برای اینکه برق ملک خودتان را وصل کنید در ابتدا نیاز به نصب کنتور خواهید داشت.اما برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و از طرفی هزینه های مربوط به خرید و شهرداری را پرداخت کنید.ما در این مقاله قرار است نحوه گرفتن کنتور برق را بررسی کنیم و ببینیم که چطور باید انجامش دهیم و از طرفی چه مدارکی برای درخواست کنتور نیاز خواهیم داشت. توجه داشته باشید که ملک های بدون برق و کنتور به هیچ عنوان ارزش بالایی ندارند و شما در هنگام فروش حتما باید این مورد را تهیه کرده باشید!

وسایل و تجهیزات خانه اغلب برقی هستند و برای کار کردن نیاز به برق شهری دارند. مراحل دریافت و خرید کنتور بسیار ساده هستند و شما می توانید در مدت 1 روز تمام کارهای مرتبط با این مورد را انجام دهید (مالک ساختمان).کار کنتور برق این است که برق را بین مشاعات مختلف تقسیم کند و از طرفی فردی که از سمت اداره برق برای بازدید ماهانه می آید می تواند میزان مصرف ساختمان و همچنین هزینه قبض را آماده کند.

نحوه گرفتن کنتور برق در سال جدید (مراحل)

همانطور که در ابتدا هم گفته شد,مراحل دریافت کنتور برق بسیار ساده هستند و هر کسی می تواند انجامش دهد و برای شروع تنها باید وارد سایت اداره برق شهر مورد نظر شوید و درخواست انشعابات ملک را دهید.توجه داشته باشید که هزینه خرید کنتور بر عهده ساکنین ملک می باشد و شهرداری یا اداره برق منطقه هیچ وظیفه ای در این قبال ندارد.

 

1. درخواست انشعاب برق از وبسایت اداره برق

تمام شهرها و استان های ایران یک وبسایت مخصوص برای اداره برق خود دارند که شما می توانید درخواست انشعابات خودتان را از این طریق بدهید. اگر ساکن استان البرز هستید می توانید از طریق آدرس https://esvc.aepdc.ir/IESale اقدام کنید و بعد از احراز هویت و پر کردن فرم ها اقدام به دریافت انشعابات کنید. نکته مهم این است که برای ثبت درخواست از شما یک سری مدارک می خواهند که عبارتند از اسکن کارت ملی,جواز ساخت از شهرداری و سند تک برگ ملک و به همین خاطر شخص مالک می تواند این کار را انجام دهد.

بعد از به اتمام رساندن احراز هویت و آپلود تمامی مدارک,به شماره تلفن شما یک کد پیگیری ارسال خواهد شد که از آن طریق می توانید تمام مراحل باقی مانده را انجام و پیگیری کنید.شماره همراه ثبت شده باید به اسم مالک ملک باشد.

2. بررسی کارشناسان اداره برق به شکل حضوری

بعد از اینکه مدارک خودتان را ثبت کردید,کارشناسان اداره برق برای بررسی دقیق و حضوری مدارک آپلود شده سر ملک می آیند و شما باید تمام مدارک مورد نیاز (اصل) را داشته باشید.توجه داشته باشید که زمان آمدن کارشناس اداره برق مشخص نیست و ممکن است چند روز زمان ببرد.اگر مدارک ثبت شده با اصل مدارک تطبیق داشته باشند,کارشناس مربوطه یک گزارش کامل در این رابطه تهیه می کند و سپس به شماره تماس شما یک قرارداد ارسال می شود که بعد از قبول آن می توانید به سراغ گرفتن کنتور برق بروید. البته در مرحله دوم از شما خواسته می شود که هزینه قرارداد و تمام موارد مربوطه را به شهرداری و اداره برق منطقه پرداخت کنید که این هزینه بستگی به نوع ملک و انشعابات دارد.

3. خرید کنتور برق

بعد از طی کردن مراحل بالا می توانید کنتور برق مورد نظرتان را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید که تنوع بسیار بالایی دارند.شما می توانید باتوجه به بودجه کیفیت ساخت ملک خود یکی از کنتورها را انتخاب و سپس از مهندس برق بخواهید که انشعابات را تکمیل کند.به این مورد توجه داشته باشید که در حال حاظر اشخاص و شرکت های زیادی در زمینه فروش کنتور فعالیت می کنند که متاسفانه برخی از آنها صلاحیت کافی برای این کار را ندارند. به همین خاطر بهتر است همیشه از شرکت های حرفه ای با تجربه بالا برای این کار کمک بگیرید.

بسیاری از دوستان این تصور را دارند که نصب کنتور برق کار ساده ای بوده و نیاز به هیچ تجربه و تخصصی ندارد! اما بهتر است بدانید که نصب کنتور کار تخصصی بوده و بهتر است از یک فرد یا همان شرکتی که کنتور را ازش تهیه کرده اید برای این کار کمک بگیرید.البته این تمام ماجرا نیست و بعد از اینکه کنتور به درستی نصب شد,کارشناس اداره برق یکبار دیگر به ملک آمده و انشعابات شما را متصل می کند تا بتوانید به راحتی از برق شهری استفاده کنید.

نتیجه گیری و سوالات متداول

شاید در طول این پروسه یا قبل از آن یک سری طوالات برایتان ایجاد شده باشد که در ادامه ما تمام این موارد را بررسی خواهیم کرد. بهتر است از همین ابتدا به این مورد اشاره کنیم که به هیچ عنوان نباید تغییری در ملک یا محل کنتور ایجاد کنید که این کار می تواند هزینه زیادی برایتان داشته باشد.

برای گرفتن کنتور نیاز به چه مدارکی داریم؟

برای دریافت کنتور باید کارت ملی,سند ملک و همچنین فاکتور پرداختی ها را به اداره برق تحویل دهید (در 2 مرحله).

چقدر زمان می برد تا کنتور به طور کامل نصب شود؟

برای دریافت کنتور شما باید 3 مرحله را پشت سر بگذارید که حدودا بین چند روز تا چد هفته زمان خواهد برد.

کنتور را باید در چه مکانی نصب کنیم؟

کنتور را می بایست تا حد ممکن است دسترسی آب و سایر عوامل آسیب زا جدا کنید. بهتر است در جایی نصب شود که دسترسی راحت و دور از دسترسی کودکان داشته باشد.

قیمت کنتور برق چقدر است؟

توجه داشته باشید که در بازار کنتورهای مختلفی با امکانات متفاوت وجود دارند که از 1.5 میلیون تومان شروع می شود.

 

 

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره