مناطق دیدنی کردان

معرفی مناطق دیدنی کردان کرج

کردان یکی از بهترین مناطق ویلایی و ییلاقی در اطراف تهران و کرج به حساب می آید که به دلیل آب و هوای بسیار مناسب و البته دسترسی راحتی که دارد به شهرت رسیده است.بسیاری از ما این تصور را داریم که کردان یا مناطق مشابه مانند چهارباغ هیچ مکان دیدنی در خود ندارد و تنها برای پیک نیک زدن یا اجاره ویلا مناسب می باشد! اما بهتر است بدانید که کردان قدمت بسیار زیادی دارد و به همین خاطر مناطق دیدنی زیبایی درش وجود دارد که می توانید برای تفریح با خانواده یا دوستان خود به این نقاط بروید. نکته جالب این است که تاریخچه زندگی در کردان به حدود 8000 سال پیش بر می گردد و به همین خاطر مملو از مکان های تاریخی جذاب می باشد.به هر حال اگر می خواهید با جاذبه های توریستی و تفریحی یا همان مناطق دیدنی کردان آشنا شوید,تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

معرفی کردان کرج

کردان را ما اغلب با یک روستای بسیار زیبا می شناسیم که خود این روستا مناطق بسیار زیادی در خود دارد.فاصله کردان تا شهر تهران حدود 70 کیلومتر و با کرج حدود 20 کیلومتر می باشد که شما می توانید در مدت 30 الی 90 دقیقه به اینجا برسید.توجه داشته باشید که امروزه کردان را یک منطقه بزرگ در نظر می گیرند که درونش شهرک ها و روستاهای ویلایی نشین بسیار زیادی وجود دارد.موقعیت کردان به شکلی می باشد که حتی در فصول گرم سال مانند تابستان هم خنک به نظر می رسد و دما بین 25 الی 35 درجه خواهد بود (باتوجه به محلی که قرار دارید). البته کردان به دلیل داشتن رودهای بسیار زیاد هوای به نسبت شرجی دارد که ممکن است به مزاق همه خوش نیاید! وسعت روستای کردان چیزی در حدود 105 هکتار می باشد که در سال 1395 بیش از 5000 نفر جمعیت داشته است که این عدد در سال 1403 چندین برابر شده. شغل اصلی مردم کردان خرید و فروش ویلا و همچنین کشاورزی می باشد و اگر یکبار به کردان رفته باشید متوجه وجود باغات و زمین های کشاورزی زیادی می شوید.

همانطور که گفته شد,کردان قدمت بسیار زیادی دارد و از قرن ششم هجری در آن زندگی وجود داشته و به همین خاطر مردم این روستا از لحاظ فرهنگی در جایگاه ویژه ای قرار دارند. علاوه بر وجود آثار تاریخی,کردان از لحاظ داشتن طبیعت در جایگاه بسیار خوبی بوده و می توان گفت که یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق اطراف تهران و کرج به حساب می آید.شاید برایتان جالب باشد که بدانید کردان یک زمانی مرکز اصلی سیاسی و نظامی استان البرز و کرج بوده است (در زمان جنگ تحمیلی).

مکان های دیدنی کردان

جاهای دیدنی کردان تنوع بسیار بالایی دارند و شما می توانید به یکی از روستاهای قدیمی و خوش آب و هوا سفر کنید یا اینکه آثار تاریخی را ببینید.البته این تمام ماجرا نیست و کردان از لحاظ داشتن امکانات تفریخی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و تقریبا هر کسی می تواند از این امکانات استفاده کند.برای مثال دهکده ورزشی چهارباغ که بسیاری از افراد آن را با دهکده ورزشی کردان هم می شناسند یکی از بزرگ ترین و البته بهترین دهکده های ورزشی تهران و کرج محسوب می شود که امکانات زیادی در خود دارد. اگر می خواهید با بهترین جاهای کردان آشنا شوید بهتر است تا انتهای این مقاله جامع همراهمان باشید.

1. رودخانه کردان

اگر علاقه زیادی به طبیعت دارید و دوست دارید که در یک محل تمیز و البته خوش آب و هوا کمپ کنید,پیشنهاد ما روخانه کردان است که بسیاری آن را با نام دریاچه کردان هم می شناسند.آب این روخانه از روستای کهر بزرگ نشات می گیرد و از مناطق بسیار زیادی از جمله نظر آباد و کل ساوجبلاغ عبور کرده و در آخر به رودخانه شور می ریزد. شاید این مورد را ندانید که رودخانه کردان انشعابات بسیار زیادی دارد که از مشهورترین آنها می توانیم به رودخانه برغان و دروان اشاره کنیم.

رودخانه کردان

به هر حال اگر به دنبال یک محل خنک با امنیت بالا هستید که بتوانید با خانواده خود یک تفریح کوتاه و کم هزینه داشته باشید,می توانید همین حالا وسایلتان را جمع کنید و با یک چادر به این رودخانه بروید.در اطراف رودخانه مکان کافی برای کمپ کردن وجود دارد و حتی می توانید یک شبانه روز در اینجا بمانید و از آسمان زیبا در کنار صدای آب لذت ببرید.برای رسیدن به این رودخانه می توانید از مسیر زیر استفاده کنید.

2. پل بانو صحرا 

اگر علاقه زیادی به مکان های تاریخی دارید,پل بانو صحرا می تواند یک مکان عالی برای تفریح شما باشد. این پل در دوران صفویه برای اولین بار ساخته شده و بعدها به مرور در دوران های مختلف از جمله قاجار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.این پل تاریخی در روستای بانو صحرا قرار دارد که در امتداد رودخانه کردان می باشد و در حقیقت برای عبور از این رودخانه ساخته شده بود.البته امروزه به دلیل نگهداری نامناسب و آسیب های آب و هوایی,بخش زیادی از پل از بین رفته و تنها پایه های آن قابل مشاهده می باشند.

پل بانو صحرا

البته در روستای بانو صحرا مکان های تاریخی دیگری مانند حمام تاریخی هم وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید. ما آدرس این روستا را در نقشه زیر برای شما دوستان عزیز قرار می دهیم تا بتوانید با کمک نقشه به محل مورد نظر برسید.

3. امامزاده حسین (برج مقبره)

آثار تاریخی زیادی در کردان کرج وجود دارند که یکی از قدیمی ترین و معروف ترین آنها مقبره امامزاده حسین یا همان برج مقبره می باشد.این برج اولین بار در دوران سلجوقی ساخته شده و نکته جالبش این است که در ساختش هیچ زاویه ای به کار نرفته و تمام گرد می باشد.مساحت این مقبره حدود 25 متر می باشد که به نسبت کوچک بوده و درونش مقبره امازاده قرار دارد.از لحاظ دسترسی برج مقبره در فاصله بسیار نزدیک و حدود 800 متری از روستای کردان قرار دارد و شما می توانید در چند دقیقه به اینجا برسید.

برج مقبره کردان

اگر به تصویر برج دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که چندین پنجره کوچک در آن تعیبه شده تا هوا به خوبی گردش کند و رطوبت باعث تخریب بنا نشود.مزیت دیگر برج مقبره این است که درختان میوه مانند توت در کنار آن قرار گرفته است که با صدای جویبار حال و هوای معنوی خاصی به اینجا می دهند.همچنین شما عزیزان می توانید برای مدتی در اینجا کمپ کنید و از فضای بسیار دلنشین مقبره و درختان اطراف لذت کافی را ببرید.این اثر تاریخی در تمام روزهای هفته برای بازدید کنندگان عزیز باز می باشد و نیازی به هیچ هزینه ای هم ندارد.نکته جالب در رابطه با این سازه تاریخی این است در حال حاظر مشخص نیست که استفاده از آن به چه شکل بوده و آیا به عنوان یک مرکز دیده بانی (نظامی) مورد استفاده قرار می گرفته یا نه. بسیاری از افراد بومی کردان هم تصور می کنند که این مقبره متعلق به امامزاده حسین می باشد و به همین خاطر در طول سال به اینجا رفت و آمد دارند.

تفریحات جذاب کردان

اکنون که با مناطق تاریخی و طبیعت روستای کردان آشنا شده اید,بهتر است نیم نگاهی هم به تفریحات سالم و سرگرمی های ورزشی این بخش از استان البرز بیندازیم. توجه داشته باشید که به دلیل پیشرفت بسیار سریع کردان در طول این چند سال امکانات رفاهی بسیار زیادی به آن اضافه شده است که مردم بتوانند به همراه دوستان و خانواده خود یک تفریح عالی و کم هزینه داشته باشند.

1. کوهنوردی در کردان

اگر علاقه زیادی به کوهنوردی یا طبیعت گردی دارید,کردان می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.کوه های اطراف کردان از دو طرف به شمال کرج و طالقان راه دارند و امروزه گروه های طبیعت گردی و کوهنوردی بسیار زیادی در اینجا فعالیت می کنند که شما می توانید با هزینه بسیار اندک عضو آنها شوید.یکی از بهترین نقاط برای صعود در کردان کوه کهار می باشد که بیشترین ارتفاع آن 4000 متر بوده و از طرفی رودخانه کردان هم از این کوه سرچشمه می گیرد.

کوه کهار

کردان به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و عالی که دارد می تواند یک محل عالی برای کمپ کردن و کوهنوردی باشد و تقریب ادر اغلب روزهای سال قابل استفاده است.البته به این مورد هم توجه داشته باشید که صعود به کوه کهار برای افراد مبتدی سخت خواهد بود و نمی توان تا انتهای آن رفت مگر اینکه با یک تیم حرفه ای باشید.

2. سایت پروازی کردان کرج

اگر دوست دارید که یک پرواز عالی و امن داشته باشید و از طرفی زمان کافی برای سفر به شهرهای دور را ندارید,سایت پروازی کردان که در کوهسار کرج قرار دارد می تواند یک محل عالی برای شما باشد.این سایت پروازی در اوایل سال 1396 توسط مدیر ورزش و جوانان کرج افتتاح شد و در حال حاظر چندین خلبان و کوهنورد حرفه ای در آن حضور دارند. پرواز در اینجا با کمک پاراگلایدر انجام می شود که هزینه اش از حدود 700 هزار تومان شروع شده و باتوجه به تایم پرواز افزایش پیدا می کند.

سایت پروازی کردان

نکته مثبت در رابطه با سایت پرواز کردان این است که تمام آموزش های لازم قبل از پرواز به شما داده می شود و نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.نکته ای که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که استفاده از خدمات پرواز تنها در روزهای صاف آفتابی امکانپذیر بوده و در غیر این صورت اجازه پرواز به شما داده نمی شود (به دلیل ریسک بالا در هنگام بارش برف و باران یا رعد و برق).این محل یکی از بهترین نقاط برای پرواز می باشد و دلیلش هم این است که زیر پای شما طبیعت بکر کردان و سایر نقاط کرج می باشد که حس و حال عجیبی می دهد.

3. دهکده ورزشی چهارباغ

در حال حاظر ما می توانیم روستای کردان و اطراف آن را یکی از بهترین و البته پر امکانات ترین روستاهای ایران در نظر بگیریم که تقریبا هر چیزی که بخواهید درش وجود دارد.یکی از همین امکانات را می توانیم دهکده ورزشی چهارباغ کردان بدانیم که امکانات بسیار زیادی در خود داشته و شما می توانید از سالن های ورزشی متعدد و تئاتر آن استفاده کنید.این دهکده ورزشی در حال حاظر بیش از 50 ویلای کوچک در خود دارد که حدود 700 نفر در آنها جای میگیرند و شما می توانید به شکل آنلاین رزرو کنید.

دهکده ورزشی چهارباغ

البته این تمام موارد نیست دهکده ورزشی دارای زمین فوتبال,اسیب سواری,بسکتبال,والیبال,استخر زنانه و مردانه,سالن های غذاخوری,باشگاه بدنسازی و موارد دیگر می باشد که همگی در تمام روزهای سال باز هستند.کسانی که علاقه زیادی به ورزش های مختلف دارند و می خواهند در یک آب و هوای عالی این کار را انجام دهند می بایست به این دهکده بیایند در فاصله 30 دقیقه ای از شهر کرج قرار دارد و مسیر آن هم از طریق جاده سهیلیه می باشد.

چه فصلی برای سفر به کردان بهتر است؟

کسانی که در شهرهای دورتر ساکن هستند باید برای آمدن به کردان برنامه ریزی درستی داشته باشند و بدانند که کدام فصل بهتر است.اما بهتر است بدانید که کردان از تمام روستاهایی که تا به حال رفته اید متفاوت تر بوده و شما می توانید در هر زمان و فصلی که دوست داشته باشید به اینجا صفر کنید.دلیلش هم این است که کردان از لحاظ دسترسی,داشتن محل سکونت و همچنین آب و هوا در وضعیت عالی قرار دارد و شما می توانید با کمترین هزینه در یکی از ویلاها یا سوئت های اینجا ساکن شوید.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه اجاره ویلا در کردان می توانید همین حالا با کارشناسان هلدینگ بیاتونی تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

کردان کرج که اغلب ما به عنوان یک روستا آن را می شناسیم در حقیقت یک منطقه بسیار بزرگ است که روستاها و راه های زیادی در خود دارد.قیمت ملک و زمان در این روستا به دلیل پیشرفت های زیادی که در این سال ها داشته است رشد قابل توجهی داشته و شما می توانید با بودجه 2 الی 3 میلیاردی یک سرمایه گذاری عالی داشته باشید.از طرفی تمام امکانات مورد نیاز از جمله آب,برق و گاز در این روستا و روستاهای اطراف وجود دارند و نیازی به نگرانی در این رابطه نمی باشد.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنگ بزنی صاب ملکی!