خرید ملک با ارز دیجیتال

خرید ملک با ارز دیجیتال

مروزه صنعت ارزهای دیجیتال با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش بوده و تقریبا هیچ کسی نیست که یکبار نام یکی از این ارزها به ویژه بیت کوین و تتر را نشنیده باشد.اما با این پیشرفت ها آیا ما می توانیم اقدام به خرید ملک با ارز دیجیتال کنیم و این کار چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد؟ ما در این مقاله قرار است به طور کامل ارزهای دیجیتال و روش های جلوگیری از کلاهبرداری از این طریق را بررسی کنیم و ببینیم که چطور باید در امن ترین حالت ممکن و بدون مشکلات حقوقی معالمه را انجام دهیم.توجه داشته باشید که هلدینگ املاک بیاتونی در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای چنین کاری می باشد و شما می توانید ملک های خودتان را به این طریق خرید و فروش کنید.

معرفی ارزهای دیجیتال و بیت کوین

شاید شمایی که دارید این متن را می خوانید هنوز با مفهوم ارز دیجیتال آشنایی ندارید! اما بهتر است بدانید که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به هیچ عنوان قابل ردیابی توسط هیچ شخصی نیستند و در حقیقت هیچکس نمی تواند متوجه سرمایه شما و مقدار مبلغی که جا به جا کردید بشود (مگر اینکه آدرس ولت شما را داشته باشد و تراکنش ها را در سایت های مختلف مانند Etherscan چک کند). در حال حاظر از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش کالاهای بسیار زیادی در سراسر جهان استفاده می شود و این ارز محبوب توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین سرمایه داران داخلی و خارجی باز کند.

به هر حال هر شخصی که مبلغ زیادی دارد دوست ندارد که سایر اشخاص یا حتی دولت متوجه این پول ها شود و به همین خاطر مقداری از سرمایه خودشان را تبدیل به ارزهای دیجیتال می کنند.راه حل تبدیل ارز دیجیتال به ریال یا برعکس بسیار ساده بوده و در ادامه این مورد را هم بررسی خواهیم کرد.در حال حاظر بزرگ ترین و بهترین ارز دیجیتال دنیا بیت کوین می باشد و در مرحله بعد اتریوم و تتر که البته تتر در حقیقت همان دلار واحد می باشد و قیمت هر تتر برابر است با یک دلار آمریکا. یعنی شما می توانید به راحتی معامله خودتان را بر طبق این ارز که تقریبا هیچ بالا و پایینی ندارد انجام دهید.

آیا خرید ملک با ارزهای دیجیتال قانونی می باشد؟

قطعا این سوال برای بسیاری از ما پیش می آید که اگر بخواهیم معالمات ملکی خودمان را با این واحد پولی انجام دهیم دچار مشکلات حقوقی نمی شویم؟ در جواب ساده باید بگوییم که در حال حاظر ولت ایران هیچ قانون ثبت شده ای برای این کار ندارد. همچنین در کتاب های مختلف حقوقی آمده است که شما می توانید ملک خودتان را در ازای هر نوع محصول یا خدماتی به شخص غیر واگذار کنید و حتما نیازی به پرداخت یا دریافت واحد ارزی کشور نمی باشد.

آیا خرید ملک با ارز دیجیتال قانونی است

خرید ملک با ارز دیجیتال – تماس

برای خرید یا فروش یک ملک با کمک ارز دیجیتال حتما باید از یک وکیل یا شخص حرفه ای که آشنایی کامل با نوشتن مبایعه‌نامه در این زمینه دارد کمک بگیرید.چرا که در بسیاری از مواقع ممکن است یک سری جزئیات کوچک یا عدم اطلاع داشتن باعث از دست رفتن مقدار زیادی سرمایه شود و شما هم نمی توانید کاری در دادگاه انجام دهید (چرا که ارز دیجیتال به هیچ عنوان قابل پیگیری توسط دولت نیست و این کار را انجام نمی دهد).به این مورد توجه داشته باشید که شما در قرارداد خود مبلغ ملک را به شکل ریال نوشته و سپس قید می کنید که به همین مقدار واحد ارزی دیگری مانند تتر یا بیت کوین باید پرداخت شود. البته خرید یا فروش با ارز دیجیتال هایی که ثابت نیستند ممکن است کمی ریسکی باشد! چرا که گاهی مواقع قیمت بیت کوین در یک روز 1% افت می کند و این می تواند در یک ملک 20 میلیاردی حدود 200 میلیون تومان باشد.

نحوه خرید ملک با ارز دیجیتال

اگر سری به سایت های خرید و فروش ملک زده باشید متوجه خواهید شد که در حال حاظر بسیاری از مردم این واحد ارزی را قبول کرده اند و شما می توانید برای کم کردن هزینه نقل و انتقالات یا فرار از مالیات این کار را انجام دهید که البته ریسک هایی هم با خود به همراه دارد.به این مورد توجه داشته باشید که اگر شما با نحوه کار ارزهای دیجیتال آشنا باشید یا با یک شخص امین سر معامله بروید,قطعا هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی شود. برای معامله یک ملک شما باید مراحل زیر را طی کنید :

1. نوشتن قرارداد ملک

برای نوشتن قرارداد حتما باید تمام موارد مرتبط با مبلغ ملک به ریال و تبدیلش به سایر ارزهای دیجیتال را قید کنید.چرا که در این صورت می توانید حق خودتان را از شخص مقابل بگیرید و هیچ روزنه ای برای کلاهبرداری و پولشویی نگذارید.برای مثال اگر مبلغ ملک 10 میلیارد تومان بوده و شما می خواهید این مبلغ را به تتر دریافت کنید,باید قید کنید که این خانه به مبلغ 10 میلیارد تومان یا 166,666 تتر را به فروش رسانده اید (قیمت هر عدد تتر در حال حاظر 60 هزار تومان می باشد).بعد از اینکه قرارداد شما نوشته شد و دو طرف با مفاد آن موافق بودند باید یک حساب در یکی از صرافی های خارجی یا داخلی باز کنید.

2. ساخت حساب در صرافی

اگر عبارت صرافی ارز دیجیتال را در گوگل جستجو کنید,متوجه خواهید شد که صرافی های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند و فقط باید به این مورد توجه داشته باشید که سراغ بهترین و بزرگ ترین بروید.چرا که ممکن است صرافی در هنگام واریز مبالغ بزرگ شما را اذیت کند (البته درامد صرافی ها بسیار زیاد بوده و به هیچ عنوان برای 10 میلیارد یا حتی مبالغ بیشتر چنین کاری را انجام نمی دهد).در حال حاظر برترین صرافی های ارز دیجیتال داخلی عبارتند از :

  • نوبیتکس
  • ارزاینجا
  • اوکی اکسچنج
  • بیت پین
  • والکس

البته این صرافی های داخلی به شما مبلغ مورد نظر را دلاری تحویل نمی دهند و شما می توانید بعد از تبدیل ارز دیجیتال ریال دریافت کنید.البته شما برای دریافت ارز دیجیتال مورد نظر می توانید از ولت (کیف پول) های مختلفی هم استفاده کنید که برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

  • تراست ولت
  • کوین بیس
  • متاماسک
  • کریپتو (Crypto.com)
  • Exodus
  • Gemini

برخی از این ولت ها مانند تراست ولت تقریبا هر توکنی که نیاز داشته باشید را در خود دارد و شما می توانید با هر ارز دیجیتالی معامله خودتان را انجام دهید. اما پیشنهاد ما برای کسانی که می خواهند مبلغ زیادی را دریافت کنند استفاده از ولت های فیزیکی مانند Nano S و Nano X می باشد که می توانید با قیمت های 3 الی 10 میلیون تومان تهیه کنید.امنیت این ولت ها بسیار بالا بوده و حتی در صورت گم شدن می توانید ارزهای خودتان را ریکاوری کنید (در صورت داشتن کد ولت).

اگر هم می خواهید که از صرافی های بین المللی استفاده کنید تا مبلغ را به شکل دلاری در حساب خود بگیرید,می توانید از یکی از سایت های زیر کمک بگیرید که البته بیشتر آنها برای کسانی که پاسپورت کشور خارجی را ندارند ممنوع می باشد و نمی توانند در آنها حساب داشته باشند.به این مورد توجه داشته باشید که حتی در صورت تحریم بودن هم می توانید با یک سری روش های خاص در این سایت ها حساب باز یا خریداری کنید :

  • کوین بیس (Coinbase)
  • بایننس (Binance)
  • بیت پی (Bitpay)
  • کرکن (Kraken)
  • سکس (Cex)

3. انتقال ارزهای دیجیتال

اکنون که حساب شما در صرافی یا ولت مورد نظر تکمیل شده است,می توانید اقدام به واریز یا دریافت مبلغ کنید.این کار بسیار ساده بوده و هر نوع ارزی که شما در حساب خود دارید یک کد خاص دارد که از آن طریق می توان ارز دیجیتال را منتقل کرد.برای دریافت مبلغ مورد نظر باید آدرس ولت خودتان را به شخصی که می خواهند پول را واریز کند بدهید و تمام! این کار باتوجه به نوع ارز بین 1 دقیقه الی چند ساعت زمان می برد و بعد از مدت مورد نظر می توانید مبلغ را در حساب خود ببینید.برای مثال یکی از آدرس های معمول ارز دیجیتال به شکل زیر می باشد :

0x884f24ae7367b01E6fC2f2C127AC08399033f6aF

خرید ملک با ارز دیجیتال

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید,هر ارز دیجیتالی که دارید یا می خواهید داشته باشید یک کد به عنوان آدرس ولت دارد که شما با کپی کردن و ارسال آن به خریدار می توانید پولتان را دریافت کنید.برای انتقال برخی از ارزهای دیجیتال مانند تتر Trc20 (یک نوع تتر) نیاز به پرداخت فی دارید که بین 50 سنت تا 20 دلار می باشد (بستگی به ترافیک شبکه و نوع ارز دیجیتال دارد). البته مبلغ فی در مقابل کل ارزش ملک چیزی نیست و هر کسی می تواند پرداختش کند.

مزایا و معاب خرید ملک با بیت کوین و تتر

اکنون که با تمام موارد مرتبط با خرید ملک با ارز دیجیتال آشنا شده اید,بهتر است نیم نگاهی هم به مزایا و معایب این کار داشته باشید که بعدها دچار مشکل نشوید.البته به طور کلی این کار هیچ عیبی ندارد و تنها ممکن است به دلیل عدم دانش کافی شما دچار مشکل شوید که این مورد هم با خواندن چند مقاله و سوال پرسیدن حل می شود.

مزایای خرید ملک با ارز دیجیتال

  • سرعت بسیار بالا در انتقال مبلغ
  • عدم دسترسی شخص یا دولتی به ارزهای شما
  • امنیت بسیار بالا
  • عدم استفاده از ریال
  • امکان دریافت مبلغ به شکل ریالی و دلاری
  • هر زمان که بخواهید نقد می شود

معایب خرید ملک با ارز دیجیتال

  • برای کسانی که علم این کار را ندارند ممکن است گیج کننده باشد
  • برخی از ارزهای دیجیتال نوسان دارند
  • احتمال کلاهبداری در این روش می باشد (اما اگر از نحوه کار اطلاع داشته باشید مشکلی پیش نخواهد آمد)

پیشنهاد ما به کسانی که اطلاع کافی در این زمینه ندارند این است که به یک شخص یا وکیل اختیار کامل (وکالت) دهند تا تمام این کارها را برایش انجام دهند.البته ساخت حساب کاربری در صرافی و نقد کردن درامد بسیار ساده بوده و شما می توانید با کمی مطالعه تمام کارها را خودتان انجام دهید.

نتیجه گیری

دوستان عزیز حتما به این مورد توجه داشته باشید که دستگاه های قضایی ایران هیچ پشتیبانی از ارزهای دیجیتال ندارند و در صورت بروز هر گونه مشکلی باید خودتان اقدام به رفع کنید.به همین خاطر است که همیشه می گوییم از شرکت ها و اشخاصی کمک بگیرید که صلاحیت کامل این کار را دارند.شما می توانید برای خرید ملک با هر ارزهای دیجیتال رایج از جمله بیت کوین و تتر همین حالا با کارشناسان گروه بیاتونی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. موذی
    موذی ۱۴۰۳-۰۴-۲۳ پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    یک نفر به من گفته که یک ملک ۵ میلیاردی رو می خواد با تتر ازم بخره که من کمی شک کردم و گفتم که حتما ریال میخوام. می خواستم بدونم که امکان کلاهبرداری تو این روش هست؟ مثلا بگه پول رو زدم و بشینه تو حسابم اما یه دفعه ببینم نیست؟ اولین بارمه می خوام این کار رو کنم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنگ بزنی صاب ملکی!