هزینه ساخت استخر ویلا

همانطور که می دانید,امروزه بسیاری از خانه های ویلایی یا حتی آپارتمانی به استخر مجهز هستند و ما هم قرار است در این مقاله جامع هزینه ساخت استخر را بررسی کنیم و ببینیم که این هزینه به چه مواردی بستگی دارد.توجه داشته باشید که استخرها در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام هزینه های مخصوص به خودشان را دارند.برای مثال ممکن است شما نیاز به یک استخر 4 در 8 داشته باشید که از بهترین مصالح و موتورها ساخته شده باشد که در این حالت هزینه کار ممکن است دو برابر حالت معمولی باشد! به هر حال همه چیز بستگی به بودجه و نیاز شما دارد. از همین ابتدا بگوییم که ما در گروه بیاتونی به هیچ عنوان خدمات طراحی استخر ارائه نمی دهیم و شما می توانید از شرکت ها یا اشخاص دیگر برای انجام پروژه خود کمک بگیرید.

بسیاری از ما این تصور را داریم که ساخت استخر کار ساده ای بوده و نیاز به دانش یا تجربه بالایی ندارد! اما بهتر است بدانید که استخر در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند و شما باید از یک شرکت حرفه ای برای این کار کمک بگیرید که تجربه بالایی داشته باشد. چرا که در اغلب مواقع دیده می شود که استخر ساخته شده بعد از چند سال کاملا غیر قابل استفاده می شود و شما باید یکبار دیگر برای درست کردن مشکلات هزینه کنید. البته بسیاری از شرکت های عمرانی که این کار را انجام می دهند,یک گارانتی هم برای کار در نظر می گیرند تا شما بتوانید با خیالی راحت از استخر خود استفاده کنید.

معرفی انواع استخر و کاربرد آنها (شنا)

به طور کلی استخرهایی که قابلیت شنا کردن داشته باشند به سه گروه استخر خانگی,استخر عمومی و استخر مسابقاتی تقسیم می شوند که هر کدام یک سری قوانین ساخت دارند.برای مثال استخرهای عمومی باید اندازه بسیار بزرگی داشته باشند و از طرفی نیاز به هزینه زیادی برای موتورخانه خواهند داشت تا بتوانند این مقدار آب را تصفیه و گرم کنند. در ادامه با تمام این 3 نوع استخر شنا آشنا می شویم :

1. استخر خانگی

استخرهای خانگی آن دسته از استخرهایی هستند که به نسبت دو مورد دیگر اندازه کوچک تری دارند و بیشتر برای استفاده 5 الی 10 نفر به شکل همزمان مناسب هستند.این استخرها هزینه بسیار کمتری دارند و از طرفی باید به شکل ساخته شوند که حریم خصوصی افراد در آن حفظ شود.برای مثال می توانید دور تا دور استخر یا یک سوله شیشه ای کشید تا کسی نتواند به داخل دید داشته باشد.شما می توانید اندازه استخر خانه یا ویلای خودتان را به شرکت پیمانکار بگویید تا دقیقا به همان اندازه کار بزند.اما به طور کلی اغلب استخرهای خصوصی متراژ های 3×6 و 4×8 دارند که در اغلب باغ ها به این شکل عمل شده است.

2. استخر عمومی

همانطور که از نام این استخرها پیداست,این موارد اغلب برای مراکز تفریحی و ورزشی ساخته می شوند و ابعاد بسیار بزرگی دارند.به طور معمولی عرض این استخرها بین 10 الی 20 متر بوده و طول آنها گاهی مواقع تا 100 متر هم می رسد.البته نگهداری و ساخت چنین استخرهای بزرگی کار راحتی نبوده و نیاز به زمان و بودجه زیادی خواهد داشت.شما می توانید عمق استخر عمومی را خودتان مشخص کنید و با این حال بیشترین عمق در نظر گرفته شده برای استفاده مردم عادی 4 متر می باشد که استخرهای عمومی شهرهای تهران و کرج به این شکل هستند.برای گرم کردن این مقدار آب نیاز به انرژی و البته موتورخانه بزرگی است که در ادامه با هزینه این کارها آشنا می شوید.

3. استخر مسابقاتی

برای ساخت استخرهای مسابقاتی شما باید بر طبق استانداردهای فدراسیون جهانی شنا یا همان FINA عمل کنید.تمام این استخرها باید 8 لاین برای ورزشکاران مختلف داشته باشد و عمق در کمترین حالت هم می بایست 1 متر و 35 سانت باشد.طول استخر هم کاملا بستگی به سطح مسابقات دارد و ممکن است 25 یا 50 متر باشد.البته این تمام موارد نیست و استخرهای مسابقاتی امکانات بسیار بیشتری هم دارند که هزینه کار را تا حد زیادی بالا می برند.

9 مرحله ساخت استخر

ساخت استخر مراحل مختلفی دارد که هر کدام به یک نوع دانش و تیم دارند و اینطور نیست که تمام کارها را تنها چند نفر خاص انجام دهند.در ادامه می خواهیم شما را با اصلی ترین مراحل ساخت استخر ویلا آشنا کنیم.

#1 مکان درست برای استخر

مکان درست استخر

اولین مرحله ای که برای شروع کار باید انجام شود,انتخاب محلی مناسب برای احداث استخر می باشد.این مکان بهتر است تا حد ممکن از کابل های برق و کنتور دور باشد که مبادا با فعالیت داخل استخر آب به سیم کشی ساختمان نفوذ کند و باعث خسارت شود.از طرفی بهتر است محل ساخت جایی باشد که فرد بتواند در سریع ترین زمان ممکن به داخل ویلا و خانه برسد و در بین راه دچار سرما خوردگی نشود.

#2 انتخاب شکل ظاهری استخر

در مرحله دوم ما باید شکل ظاهری استخر خودمان را انتخاب کنیم. اغلب استخرها در سه نوع بتنی,وینیل و فایبرگلاس ساخته می شوند که هر کدام یک سری مزایا دارند.به هر حال شما می توانید شکل ظاهری خود را هر طور که باشد پیاده کنید و فقط باید به این مورد توجه کنید که استخر پرتی زیادی نداشته باشد.اگر به دنبال یک استخر با هزینه نگهداری اندک هستید,پیشنهاد ما استخرهای فایبرگلاس می باشد که به نسبت استخرهای بتنی نگهداری بسیار ساده تری دارند.

انواع مختلف استخر

شما می توانید در تصویر بالا انواع مختلف استخر را مشاهده کنید که البته هزینه ساخت آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.

#3 گرفتن مجوز ساخت

ساخت استخر در هر ملکی از جمله ویلا و آپارتمان نیاز به مجوز رسمی از شهرداری منطقه مورد نظر دارد و شما باید قبل از شروع پروژه به شهرداری مراجعه کنید و مجوز بگیرید. این مجوز ممکن است هزینه بسیار اندکی داشته باشد و در حقیقت ما این هزینه را اصلا حساب نمی کنیم. البته مجوز ساخت استخر در مدت زمان اندکی آماده می شود و مانند جواز ساخت نیست.

#4 کندن و گودبرداری محل احداث

یکی از مهمترین اقدامات در هنگام ساخت استخر,گود برداری می باشد که اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شود.اگر خاکی که انتخاب کرده اید برای ساخت استخر مناسب نباشد و نتواند وزن آب را تحمل کند باید یک سری کارها برای تقویت خاک انجام داد.بسیاری از افراد به سراغ شرکت های ارزان قیمت برای این کار می روند و بعد از مدتی متوجه می شوند که استخر درست کار نمی کند یا اصلا قابل استفاده نیست.

توجه داشته باشید که گودبرداری حتما باید با ماشین آلات انجام شود تا کار به درستی در بیاید و از طرفی زمان زیادی برای کندن گذاشته نشود.اگر استخر به درستی گودبرداری شود,شما می توانید تا چند ده سال بدون مشکل از آن استفاده کنید و نیازی به جا به جایی نخواهید داشت.

#5 ساخت سیستم برقی و لوله کشی استخر

توجه داشته باشید که در اطراف دیوارهای استخر کابل ها و لوله های بسیار زیادی هستند که برای مراقبت از این تاسیسات یک محفظه در دور استخر ساخته می شود.این مرحله را می توانیم مهمترین گام ساخت استخر در نظر بگیریم که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همه چیز باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.اغلب سیستم های برقی استخر در زیر آن قرار دارند و میزان پیچیدگی کار هم بستگی به امکانات مور دنیاز شما خواهد داشت.برای مثال اگر می خواهید در داخل نورپردازی شود یا یک سونای کوچک در کنارش قرار دهید,زمان مورد نیاز برای لوله و سیم کشی بیشتر خواهد شد.

سیم کشی و لوله کشی استخر

لوله کشی اغلب استخرهای خانگی و ویلایی مانند تصویر بالا می باشد که موتورخانه معمولا در یک فضای جدا در زیر زمین (نزدیک استخر) قرار می گیرد.البته روش های مختلفی برای طراحی سازه های لوله کشی وجود دارد که در ادامه با تمام آشنا می شویم.

#6 درست و نصب کردن بدنه استخر

همانطور که گفته شد,استخرها بر اساس نوع سازه به سه گروه بتنی,وینیل و فایبرگلاس تقسیم می شوند.برای ساخت و نصب کردن استخرهای بتنی نیاز به زمان و البته هزینه بیشتری می باشد و تمام کارها باید دقیقا همانجا انجام شود.اما استخرهای فایبرگلاسی دارای قالب های آماده ای هستند که به راحتی داخل محوطه گود برداری شده قرار می گیرند.اما در نظر داشته باشید که کیفیت و مقاومت استخرهای بتنی بیشتر بوده و ساخت بدنه آن ممکن است بیش از 1 ماه زمان ببرد (باتوجه به اندازه و سختی کار). نکته آخر هم اینکه بدنه استخر باید به شکلی ساخته شود که هیچ کجی و انفحرافی در آن وجود نداشته باشد و کاملا تراز با سطح زمین باشد.

#7 محوطه سازی و درست کردن عرشه استخر

یکی از مواردی که متاسفانه بسیاری از دوستان به آن اهمیت نمی دهند,ظاهر و در کل عرشه استخر است که در اولین نگاه باعث جذب افراد می شود.برای ساخت عرشه و محوطه سازی شما می توانید کارهای مختلفی انجام دهید از جمله چمن مصنوعی یا استفاده از پارکت در اطراف برای آفتاب گرفتن. اگر شما هم در حال ساخت یک ویلا برای اجاره یا فروش هستید,پیشنهاد می کنیم که کمی بیشتر هزینه کنید تا یک استخر جذاب و چهارفصل داشته باشید. شما می توانید از نورپردازی در اطراف و داخل استخر استفاده کنید یا چندین تخت برای استراحت در کنارش قرار دهید. هزینه محوطه سازی کاملا بستگی به سلیقه شما دارد و ممکن است از 20 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد.

#8 افزودن امکانات مختلف به استخر 

تا به اینجا ساخت استخر تقریبا تمام شده است و تنها نیاز به اضافه کردن برخی از امکاناتی که نیاز دارید می باشد. برای مثال اگر دوست دارید که داخل استخر والیبال بازی کنید,می توانید در دو طرف آن جایی برای دادن تور اضافه کنید یا اینکه به نورپردازی استخر برسید.در حال حاظر امکانات زیادی برای اضافه کردن وجود دارند که شما باتوجه به بودجه و نیازتان چندین مورد را انتخاب می کنید.به این مورد توجه داشته باشید که برخی از امکانات هزینه به نسبت زیادی خواهند داشت و از طرفی باعث افزایش ارزش ملک شما خواهند شد. برای مثال اگر شما یک استخر سرپوشیده چهارفصل داشته باشید که نورپردازی جذابی هم دارد,می توانید ویلای مورد نظر را در آخر هفته ها تا دوبرابر قیمت معمول اجاره دهید.

برخی از مهمترین امکاناتی که می توانید برای استخر در نظر بگیرید :

  • آبنمای جذاب به همراه نورپردازی
  • ساخت محلی برای قرار دادن تور والیبال
  • سیستم تهویه حرفه ای
  • پارکت ضد اب در اطراف استخر
  • قرار دادن چندین تخت برای آفتاب گرفتن
  • نورپردازی حرفه ای داخلی و خارجی استخر
  • جکوزی و سونا
  • قراردادن محافظ یا فنس در اطراف استخر
  • سفارش روکش استخر برای جلوگیری از ریختن زباله یا غرق شدن افراد

#9 تست کردن عملکرد استخر

اکنون که کار استخر تمام شده شما می توانید شروع به تست کردن عملکرد استخر خود کنید.برای این کار باید در ابتدا در استخر آب پر کنید و سپس سیستم تهویه و گرم کردن را فعال کنید تا ببینید که همه چیز به درستی کار می کند یا نه.برای ضد عفونی کردن آب هم می توانید از مواد مختلفی از جمله کلر استفاده کنید (البته نباید به مقدار زیاد از این مواد استفاده کرد و ممکن است باعث آسیب پوستی شود). البته شرکت پیمانکاری که کار را برایتان انجام می دهد قبل از تحویل پروژه تمام این کارها را برایتان انجام می دهد و نیازی به نگرانی نیست.

هزینه ساخت انواع استخر

همانطور که گفته شد,هزینه ساخت ستخر به موارد مختلفی بستگی دارد و اینطور نیست که تمام استخرها در یک رنج قیمتی باشند.برای شروع کار بهتر است در ابتدا با عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت استخر آشنا شوید که عبارتند از :

هزینه ساخت استخر بتنی در سال 1403

اگر به صحبت های ما گوش کرده باشید,متوجه خواهید شد که ساخت استخر بتنی به نسبت دو نوع دیگر بیشتر بوده و دلیلش هم این است که هزینه بتن بسیار زیاد است.البته استخر بتنی ممکن است یک سری مشکلات داشته باشد و شما باید همیشه کف استخر را تمیز نگه دارید که برای تمیزکاری باید از اسید و مواد شوینده استفاده کنید.از طرفی دیگر ساخت استخرهای بتنی ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد و شما باید بودجه کافی برای بتن ریزی و قالب زنی داشته باشید.

🟣 هزینه ساخت استخر بتنی باتوجه به امکانات و اندازه بین 200 تا 500 میلیون تومان می باشد. 🟣

تمام استخرها یک سری مزایا و معایبی دارند که شما بعد از مقایسه می توانید یکی را انتخاب کنید. از جمله مهمترین مزایای استخرهای بتنی عبارتند از :

  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار آب.
  • به راحتی طرح بندی می شود و شما می توانید هر طور که دوست دارید استخر را بسازید.
  • اگر به درستی از آن مراقبت شود عمر بسیار طولانی خواهد داشت.
  • قیمت ملک را افزایش بیشتری می دهد.

معایب استخر بتنی :

  • مصرف در هنگام استفاده از این نوع استخر به مراتب بیشتر است.
  • هزینه ساخت بالایی دارد.
  • زمان زیادی برای ساخته شدن نیاز دارد.
  • هزینه نگهداری بالا و نیاز به خالی کردن آب خواهید داشت.
  • کف استخر معمولا کمی ناهمواری خواهد داشت.

هزینه ساخت استخر وینیل در سال 1403

در حال حاظر ساخت استخرهای وینیل در تمام کشورهای دنیا از جمله ایران محبوبیت بسیار بالایی دارد. استخرهای وینیل به شکلی هستند که شما می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و از طرفی سطح صاف و همواری دارند و به هیچ عنوان پاهای شما در هنگام شنا اذیت نمی شود.البته استخرهای وینیل هر 7 – 8 سال یکبار نیاز دارند که رویه شان عوض شود که این مورد را ما جزو هزینه های اضافه در نظر نمی گیریم (چرا که بعد از 8 سال شما درامد زیادی از این کار به دست آورده اید).

🟣 هزینه ساخت استخر وینیل باتوجه به امکانات و اندازه بین 150 تا 300 میلیون تومان می باشد. 🟣

همانطور که گفته شد,هر نوع استخری یک سری مزایا و معایبی در خود دارد که شما باید تصمیم بگیرید سمت کدام نوع بروید.اما استخرهای وینیل مزایای بیشتری دارد و به همین خاطر است که این مقدار در بین سازنده ها محبوب می باشد. از جمله مهمترین مزایا عبارتند از :

  • قیمت تمام شده بسیار کمتر از استخر بتنی است.
  • سطح کاملا صاف و بدون برامدگی.
  • در طول سال به هیچ عنوان جلبک نمی زند.
  • نگهداری از استخر وینیل بسیار ساده است.
  • زمان کمی برای ساخته شدن نیاز دارد و معمولا بین 10 الی 40 روز تمام می شود.

معایب استخر وینیل :

  • عمر استخرهای وینیل کمتر از نوع بتنی و فایبرگلاس می باشد.
  • ظاهر استخرهای وینیل به نسبت ضعیف تر از دو نوع دیگر می باشد.
  • شما باید هر 7 الی 8 سال رویه استخر را تعویض کنید.
  • نمی توانید از آب شور برای پر کردن استخر استفاده کنید.

هزینه ساخت استخر فایبرگلاس در سال 1403

استخرهای فایبرگلاس کمی بهتر و البته گران تر از استخرهای وینیل هستند و اغلب نیاز به مراقبت خاصی ندارند.از طرفی به دلیل جنسی که دارند,جلبک ها و موجودات ریز را از خود دفع می کنند و به همین خاطر برای استفاده در ویلاها و خانه های مسکونی پیشنهاد می شود.البته این نوع استخر هم مزایای مخصوص به خودش را دارد :

🟣 هزینه ساخت استخر فایبرگلاس باتوجه به امکانات و اندازه بین 150 تا 350 میلیون تومان می باشد. 🟣

  • مصرف انرزی بسیار کمتری نسبت به دو مورد اول دارد.
  • به راحتی نصب می شود.
  • نیاز به نوسازی و تغییر رویه ندارد.
  • گرما را در خود بهتر حفظ می کند.
  • حدود 2 هفته زمان می برد تا ساخته شود.
  • می توان از آب شور هم برای پر کردن این نوع استخر استفاده کرد.

به طور کلی این نوع استخر عیب خاصی ندارد اما به طور معمول این مشکلات ممکن است دیده شوند :

  • ممکن است شرکت سازنده به شما محدودیت اندازه و طرح دهد.
  • بهتر است حتما از بهترین مواد موجود در بازار استفاده کنید تا مبادا به بدنه آسیبی برسد.

 

نحوه ساخت استخرهای روباز,پوشیده و پشت بامی

هزینه ساخت استخر

در ادامه می خواهیم و نحوه و هزینه ساخت استخر در حالت های مختلف را بررسی کنیم و ببینیم که کدام بک برای ویلای شما مناسب تر است.توجه داشته باشید که اگر بودجه کافی دارید,امکان ساخت استخر در هر نقطه از ملک وجود دارد از جمله پشت بام یا تراس!

نحوه ساخت استخر روی سقف (پشت بام)

بسیاری از ما به دلیل رعایت کردن حریم شخصی و داشتن ویویی بهتر به سراغ ساخت استخر بر روی سقف می رویم که البته این کار ممکن است هزینه بیشتری هم داشته باشد.از طرفی بسیاری از ویلاها و ساختمان ها فضای کافی در حیاط خود ندارند و شما مجبور هستید که استخر را در پشت بام قرار دهید. البته این کار یک مزیت بزرگ دارد آن هم این است که قیمت ملک تا حد زیادی بالا می برد و از طرفی استخر به ندرت کثیف می شود (چرا که دیگر حشرات یا برگ های موجود در حیاط به داخل آن نمی افتند. برای جلوگیری از کثیف شدن می توانید از روکش استخر استفاده کنید).

در هنگام سفارش استخر سقفی بهتر است شرکت مورد نظر را به خوبی بررسی کنید! چرا که ساخت چنین استخری کار به نسبت سختی بوده و نیاز به تجربه بالایی هم دارد. چرا که اگر استخر به درستی نصب نشود ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای ملک به وجود بیاورد.

نحوه ساخت استخرهای سرپوشیده

در حال حاظر استخرهای سرپوشیده از اهمیت بسیار بالایی در ساخت ویلا و آپارتمان برخوردار هستند و شما می توانید در تمام فصول از جمله زمستان از این آپشن استفاده کنید.از طرفی به شما اجازه می دهد که یک سونا یا جکوزی کوچک به استخر اصلی متصل کنید که خود یک مزیت دیگر به حساب می آید.مورد بعدی هم اینکه استخرهای سرپوشیده امنیت بسیار بیشتری دارند و هیچ فردی از خارج از ملک نمی تواند به داخل دید داشته باشد. به هر حال اگر به دنبال کسب درامد از اجاره ویلا هستید و می خواهید که در تمام طول سال درامدتان حفظ شود,پیشنهاد ما ساخت استخر سرپوشیده می باشد.

اگر وقت و بودجه زیادی برای ساخت استخر سرپوشیده ندارید و نمی خواهید که زمان زیادی برای مراقبت و نگهداری صرف کنید,پیشنهاد ما استخرهای فایبرگلاس می باشد که هم سریع نصب می شوند و هم نیازی به نگهداری ندارند.برای سرپوشیده کردن استخر روش های زیادی وجود دارد که بهترین آنها استفاده از سازه و شیشه به صورت ترکیبی می باشد (به هیچ عنوان از نایلون های ضخیم استفاده نکنید که بعد از مدتی از بین می برود).

نحوه ساخت استخر روباز

استخرهای روباز علاوه بر معایبی که دارند می توانند زیبایی یک ویلا را دوچندان کنند! از طرفی شما می توانید از آفتاب گرم روزهای تابستان در یک فضای کاملا سرباز لذت ببرید که این مورد تنها در فصول تابستان و بهار امکانپذیر می باشد و بعد از آن بهتر است از استخر استفاده نکنید (مگر اینکه آب به خوبی گرم شده باشد).نکته دیگر هم اینکه ساخت استخر چه روباز چه بسته باعث افزایش قیمت ملک و سریع تر فروش رفتنش می شود.

هزینه ساخت استخر روباز به نسبت نوع بسته کمتر بوده و شما دیگر نیازی به دیوار کشی در اطراف نخواهد داشت.به هر حال اگر بودجه زیادی ندارید و می خواهند یک استخر معمولی داشته باشند می توانند به سراغ ساخت استخر روباز بروند.

قیمت استخر پیش ساخته از فایبرگلاس

استخرهای پیش ساخته که از فایبرگلاس تولید می شوند یکی از پر طرفدارترین مدل ها محسوب می شوند.این نوع استخرها را می توانید بر اساس اندازه و طرح مورد نظر خودتان سفارش دهید و بعد از اینکه کارهای گودبرداری انجام شد به محل ویلا یا آپارتمان انتقال دهید.یکی از بزرگ ترین مزیت های فایبرگلاس این است که وزن بسیار کمی دارد و به راحتی قابل ساخته و جا به جا شدن است. همین باعث می شود که روند ساخت و طراحی استخرها تا حد زیادی بالا برود.

اگر بتوانید به خوبی از این استخر مراقبت کنید,عمری بیش از 15 الی 20 سال خواهد داشت و شما نیازی به خرید دوباره بدنه استخر نخواهید داشت.البته برخی از شرکت ها استخرهایی تولید می کنند که عمر بسیار بیشتری دارند و تقریبا به هیچ عنوان خراب نمی شوند.قیمت استخرهای پیش ساخته از حدود 100 میلیون تومان شروع می شود و تا 1 میلیارد تومان ادامه دارد (باتوجه به اندازه و امکانات).

نتیجه گیری

اکنون که با تمام موارد مرتبط با استخر و هزینه ساخت آشنا شده اید,می توانید یک شرکت ایده آل برای سفارش خود انتخاب کنید یا همین حالا با کارشناسان گروه بیاتونی تماس بگیرید تا به طور کامل مشاوره دهند.البته به این مورد هم توجه داشته باشید که هزینه ساخت استخر هر سال بیشتر می شود و دلیلش هم این است که قیمت مواد اولیه و البته هزینه ساخت و ساز افزایش پیدا می کند. به همین خاطر بهتر است هر چه زودتر اقدام به ساخت استخر برای ویلا یا ملک خود کنید.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. میرزایی
    میرزایی ۱۴۰۳-۰۴-۲۲ پاسخ

    سلام و خسته نباشید . ببخشید میخواستم بدونم این هزینه درست هست؟ چون به ما قیمت های کمتری دادن البته اونا شخص بودن

    1. Ali
      Ali ۱۴۰۳-۰۴-۲۲ پاسخ

      سلام به شما دوست عزیز
      هزینه به دست آمده به شکل میانگین بوده و ممکن هست در شرکت های مختلف تفاوت های زیادی ببینید.اما به طور کلی پیشنهاد می کنیم که این کار را به یک تیم حرفه ای بسپارید که بعدها مجبور نباشید استخر را بازسازی کامل کنید (هزینه زیادی دارد).

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره