هزینه دیوارکشی زمین

هزینه دیوارکشی زمین در سال 1403

شما بعد از خرید زمینی که سند دارد بهتر است شروع به دیوارکشی کنید تا در آینده مشکلی برایتان به وجود نیاید.اما اصلی ترین سوالی که اغلب سازنده ها و خریداران از ما می پرسند این است که هزینه دیوارکشی زمین چقدر است و چطور می توان این هزینه را به حداقل رساند.توجه داشته باشید که برای دیوارکشی می توانید از مصالح مختلفی استفاده کنید که هر کدام یک سری قیمت دارند.پس در ادامه همراهمان باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

دوستان عزیز همانطور که گفته شد,هزینه بلوک کشی زمین بستگی به کیفیت مصالح و البته تعداد کارگرانی دارد که استخدام می کند.اما ما در ادامه این هزینه ها را به شکل میانگین محاسبه کردیم تا دیگر نیازی نباشد که از چند جا سوال کنید.

هزینه دیوارکشی زمین با بلوک سیمانی در سال 1403

بلوم سیمانی

در حال حاظری که این مقاله را می نویسیم,قیمت هر بلوک سیمانی 20 در 40 حدود 15 الی 17 هزار تومان می باشد.البته این قیمت در سال های گذشته بسیار کمتر بوده و به نظر می رسد در سال 1402 می توانستید با 13 هزار تومان بلوک تهیه کنید که به دلیل افزایش قیمت ها این مورد هم افزایش داشته است.بهتر است به این مورد اشاره کنیم که قیمت تمام مواد مورد نیاز از جمله سیمان,کارگر و پوکه معدنی در سال جدید افزایش چشم گیری داشته و شما باید حداقل چند ده میلیون تومان برای این کار داشته باشید.

هزینه کارگر و بنا

اگر تا به حال یک یا چندین کارگر برای پروژه های خود گرفته باشید,قطعا می دانید که اغلب این دوستان به شکل روزانه دستمزد می گیرند که این دستمزد باتوجه به شدت کار و توانایی شخص بنا بین 600 الی 1 میلیون 400 هزار تومان می باشد.به زبانی دیگر هزینه هر متر دیوارچینی چیزی در حدود 60 الی 100 هزار تومان خواهد بود.

هزینه مواد اولیه و بلوک

برای اینکه شما این بلوک ها را کنار یکدیگر قرار دهید,نیاز به سیمان خواهید داشت که خود این مورد هم یک هزینه جداگانه دارد که البته نسبت به هزینه خرید بلوک و بنا چیزی نیست.به طور کلی با قیمت بلوکی 17 هزار تومان هزینه هر متر دیوارچینی چیزی در حدود 200 الی 220 هزار تومان خواهد بود که هزینه به استثنای بنا می باشد.

برای یک متر از دیوارچینی شما نیاز به نیم کیسه سیمان دارید که در حال حاظر قیمت هر کیسه سیمان از حدود 80 هزار تومان شروع می شود و تا 100 هزار تومان می رسد (باتوجه به کیفیت سیمان مورد استفاده).یعنی هزینه سیمان شما به ازای هر یک متر حدود 40 الی 50 هزار تومان می شود.

نکته مهم : دوستان عزیز به این مورد توجه داشته باشید که سیمان ها هزینه حمل هم دارند و هر چقدر مقصد شما از کارخانه تولید بلوک و سیمان دورتر باشد,در نتیجه شما باید هزینه بیشتری بابت کرایه ماشین پرداخت کنید که البته این هزینه به ازای هر بلوک حدود 3 هزار تومان می شود.

نحوه محاسبه هزینه دیوارکشی 

برای اینکه هزینه این کار را به دست بیاورید,در ابتدا باید تمام موارد گفته شده را بر حسب متر نوشته و سپس همگی را باهم جمع کنید. فرمول محسابه به شرح زیر می باشد »

هزینه بنا به ازای هر متر + هزینه سیمان به ازای هر متر + هزینه بلوک سیمانی + هزینه ماسه = هزینه هر متر دیوارکشی

اگر ما هزینه بنا به ازای هر متر را 80 هزار تومان و هزینه بلوک سیمانی را 220 هزار تومان در نظر بگیریم و هزینه ماسه 40 هزار تومانی و سیمان 40 هزار تومانی را هم به آنها اضافه کنیم,هزینه نهایی کار می شود متری 380 هزار تومان که البته این قیمت ممکن است در هر شهر متفاوت باشد.برای مثال شما می توانید از یک کارخانه تولید سیمان به ارزان ترین حالت ممکن خریداری کنید یا اینه هزینه جا به جایی زیادی نپردازید.

نتیجه گیری

دوستان عزیز توجه داشته باشید که قیمت مصالح و کارگر کاملا بستگی به شرایط بازار و البته قیمت دلار دارد.چرا که اغلب کارخانه ها با دلار کار می کنند و هر افزایش می تواند باعث گران تر شدن دیوارکشی شود.برای دیوارکشی هم می توانید یک کارگر ساده بگیرید یا اینکه از بنای حرفه ای کمک بخواهید.مورد آخر هم اینکه شما میت وانید برای دیوارکشی زمین یا ملک خود از هر نوع آجر و نمایی استفاده کنید و این موردی که ما بررسی کرده ایم تنها برای بلوک سیمانی کوچک و به ساده ترین شکل ممکن می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر هم می توانید با شرکت های فعال در این زمینه تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنگ بزنی صاب ملکی!