سقف متحرک ویلا

سقف متحرک ویلا و انواع آن

سقف متحرک ویلا و انواع آن را می خواهیم در این مطلب به خوبی بررسی کنیم. این کار سبب می شود که بدانیم اگر قرار است ویلاهایی با سقف متحرک خریداری کنیم، کدام نوع می تواند گزینه بهتر و مناسب تری باشد و از طرفی نیز کدام مورد می تواند هزینه های مقرون به صرفه تری داشته باشد. برای کسب اطلاعات کامل در خصوص این نوع از سقف های مدرن و امروزی، کافی است تا پایان این مطلب را با ما همراه باشید. با این کار به راحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز خودتان را به دست بیاورید.

سقف متحرک چیست؟

برای آنکه سقف متحرک ویلا و انواع آن را بشناسیم، در ابتدا باید بدانیم که سقف متحرک چیست، از چه مولفه ها و قطعاتی تشکیل شده است و کدام نوع از سازه ها می توانند به راحتی از این سقف ها استفاده کنند. سپس به سراغ انواع سقف های متحرک و بررسی ویژگی های این سازه خواهیم رفت.

سقف متحرک در واقع به نوعی از سازه ها گفته می شود که می تواند با استفاده از ریموت کنترل و یک موتور به نحوی طراحی شود که قابل باز و بسته شدن در زمان دلخواه باشد. به طور کلی سقف های متحرک را به شکلی می سازند که بیشترین پوشش را از فضای مورد نظر ارائه کنند.

معمولا استفاده از این نوع سقف ها در فضاهایی بیشتر است که نیاز دائمی به سقف ندارند. فضای رستوران های سرباز، تراس، پشت بام ساختمان ها و گاردن روف ها و… از جمله مهمترین مواردی هستند که از این سقف ها در آن ها استفاده می شود.

کاربردها و ویژگی های سقف متحرک ویلا و انواع آن

مزیت های سقف متحرک

یک سری کارایی ها و کاربردها در خصوص سقف متحرک ویلا و انواع آن وجود دارد. اگر در خصوص استفاده کردن از این نوع سازه دچار شک و تردید هستید، بهتر است کارایی های آن را بدانید تا متوجه شوید که چرا تا این حد استفاده و اجرای این نوع از سقف های متحرک اهمیت دارد.

  • ایجاد کردن فضای دنج و خصوصی

ایجاد کردن نوعی فضای دنج و خصوصی با استفاده از سقف های متحرک می تواند اولین کارایی این سقف ها باشد. به راحتی با باز کردن سقف ها می توانید این فضا را داشته باشید و برای هرقدر که دوست دارید از فضای دنج خود استفاده کنید.

  • ایجاد سایه و کاهش دما

در روزهای گرم تابستان که گرما و حرارت به اوج خود می رسند، می توانید با باز کردن سقف های متحرک هم از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشید و هم شدت گرمای محیط را به حداقل برسانید. قطعا این مسئله باعث می شود تا فضای مورد نظر شما در تمام طول روزهای تابستانی کارایی داشته باشد.

  • مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی

باران های ناگهانی، باد، بوران و… از جمله اتفاقاتی هستند که هم در اوایل بهار و هم در طول فصل زمستان و به خصوص فصل پاییز می توانند اتفاق بیفتند. برای آن که نیازی نباشد تا سریعا محیط را در چنین شرایطی ترک کنید، می توانید از سقف های متحرک استفاده نمایید.

  • افزایش جذابیت بصری محیط

محیط سازه ها و به خصوص ویلاهای تفریحی باید جذابیت های بصری داشته باشند. این مسئله می تواند سبب شود تا هم افراد بیشتری ترجیح دهند که این ویلاها را خریداری کنند و هم باعث می شود که از اقامت در ویلای خود نهایت لذت را ببرید. سقف های متحرک به راحتی باعث می شوند که جذابیت های ظاهری و بصری ویلاها افزایش پیدا کند.

  • قابلیت هوشمند سازی

قابلیت هوشمند سازی سقف متحرک ویلا و انواع آن یکی دیگر از مواردی است که جزو ویژگی های سقف های متحرک به حساب می آید. در دنیای امروز که هرچیزی را می توانید به اینترنت و فضای وب متصل کنید، این قابلیت می تواند بسیار پراهمیت باشد. با استفاده از هوشمند سازی سقف های متحرک به راحتی می توانیم از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده کنیم.

  • محافظت از تجهیزات محیط

محیط هایی همچون تراس ها، پشت بام ها و… که فضایی برای رستوران ها و پذیرایی از میهمان و مشتری به حساب می آیند، قطعا یک سری تجهیزات و امکانات دارند که نمی توانند دائما آن ها را جابجا کنند. در صورت تابش مستقیم نور خورشید و یا باران و برف، امکان خرابی این تجهیزات نیز چندین برابر می شود. به همین خاطر اگر از سقف های متحرک استفاده شود، این مسئله وجود نخواهد داشت.

انواع سقف متحرک ویلا

در این بخش می خواهیم انواع سقف های متحرک که برای ویلاها و به طور کلی محیط های مختلف استفاده می شوند را بررسی کنیم. این نوع از سقف های متحرک را باید حتما با توجه به شرایط و ویژگی هایی که دارند انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. حتما در نظر داشته باشید که سقف های متحرک ویلاها می توانند بسیار اهمیت پیدا کنند.

  • سقف متحرک آلومینیومی

سقف های متحرک آلومینیومی اولین دسته از سقف متحرک ویلا و انواع آن است. این مدل از سقف ها می توانند استحکام بالایی داشته باشند و در برابر حرارت و رطوبت نیز به خوبی از خودشان مقاومت نشان دهند. پروفیل های آلومینیومی که با رنگ های الکترواستاتیک پوشش داده می شوند، جزو متریال های اصلی هستند که برای ساخت این نوع از سقف ها استفاده می شوند.

بیشترین استفاده ای که از سقف های متحرک آلومینیومی می شود در محیط های تجاری و صنعتی است. معمولا این نوع از سقف ها را به راحتی می توانیم رنگ آمیزی کنیم. همین نکته نیز سبب می شود که امکان هماهنگ سازی این نوع از سقف ها با محیط اطراف وجود داشته باشد. این سقف های آلومینیومی می توانند عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی باشند. از سوی دیگر نیز طراحی مینیمال این نوع از سقف ها می تواند با دکوراسیون های امروزی هماهنگی بیشتری داشته باشد.

  • سقف متحرک پارچه ای

دومین سقف متحرک ویلا و انواع آن با نام سقف های متحرک پارچه ای شناخته می شود. تنوع رنگی بالا، وزن بسیار سبک و رنگ پذیری مناسب از جمله نکاتی هستند که سبب محبوبیت این نوع از سقف های متحرک شده اند. پی وی سی و پلی استر از جمله مهم ترین متریال هایی هستند که برای ساخت این نوع از سقف ها استفاده می شوند. مقاوم بودن در برابر اشعه های خورشید و همچنین تغییرات آب و هوایی را به راحتی می توانید در این سقف های پارچه ای ببینید.

البته در نظر بگیرید که انعطاف پذیری بالا و همچنین داشتن قابلیت نصب در هر محیط و شرایطی می تواند از جمله ویژگی های پر رنگ این نوع از سقف های متحرک باشد.

  • سقف متحرک شیشه ای

سومین نوع از سقف متحرک ویلا و انواع آن نیز از متریال شیشه ساخته می شود. سقف های شیشه ای می توانند نورگیری خوبی داشته باشند، شفاف بوده و جلوه زیبایی از آسمان را به نمایش بگذارند و دید وسیعی را برای شما فراهم کنند.

شیشه های استفاده شده در سقف شیشه ای متحرک از نوع شیشه سکوریت یا ضد گلوله و ضد ضربه است. این مسئله باعث می شود تا میزان ایمنی این سقف ها نیز بیشتر شود. با این وجود باید بدانید که به دلیل وزن بالای این شیشه ها لازم است که حتما از سازه و پایه قوی برای آن ها اسفاده شود. در صورتی که نیاز به نور طبیعی داشته باشید این مدل از سقف ها می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

انواع سقف شیشه ای با دسته بندی پروفیل

انواع سقف شیشه ای متحرک

پروفیل ها در اینجا به قاب هایی گفته می شوند که می توانند پارچه، شیشه و آلومینیوم مربوط به سقف متحرک را در خود نگه داشته و در زمان باز و بسته شدن، حرکات سقف را محدود کنند. پروفیل هایی که برای سقف های شیشه ای و پارچه ای و… استفاده می شوند، کمی با هم تفاوت دارند. در اینجا می خواهیم این تفاوت ها را بررسی کنیم و ویژگی های هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

  • پروفیل آلومینیومی

معمولا در سقف هایی که از این نوع پروفیل ها استفاده می شود، اهمیت زیادی به وزن پروفیل و همچنین ظاهر آن داده می شود. به همین خاطر نیز می توانیم بگوییم که پروفیل آلومینیومی از جمله بهترین انواع قاب ها است. این نوع پروفیل ها ضد زنگ نیز هستند اما به دلیل وزن سبکی که دارند نباید برای سقف های شیشه ای و سقف های متحرک سنگین از آن ها استفاده کنیم. سبکی آن ها سبب خم شدگی سقف در عرض مدت زمان کوتاهی می شود. بنابراین حتما به این موضوع دقت داشته باشید.

  • پروفیل آهنی

برعکس پروفیل های آلومینیومی می توانیم بگوییم که این نوع از پروفیل های اهنی به خوبی در شرایط مختلف می توانند مقاومت داشته باشند و همچنین می توانند گزینه بسیار مناسبی برای سقف های سنگین باشند. پروفیل های آهنی در برابر رطوبت نمی توانند به خوبی مقاومت داشته باشند. بنابراین یا باید در موقعیت های آب و هوایی خشک از آن ها استفاده کنید و یا باید از رنگ و ضد زنگ روی آن ها استفاده کنید.

نکات مهم در خرید و نصب سقف های متحرک

زمانی که می خواهید از سقف متحرک ویلا و انواع آن استفاده کنید و سازه خود را مدرن تر و جذاب تر سازید، حتما باید در نظر داشته باشید که یک سری نکات مهم می توانند در این بین دخیل باشند و به هیچ وجه نباید این نکات مهم را نادیده بگیرید. در اینجا می خواهیم مهم ترین نکات و مواردی که وجود دارند را در نظر گرفته و حتما در زمان خرید به این موارد توجه داشته باشید.

  • در نظر گرفتن نوع سقف

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوع سقف مورد نظر خودتان را در نظر بگیرید. به طور کلی نوع سقف های متحرک می توانند بسیار اهمیت داشته باشند. بنابراین باید با توجه به موقعیت جغرافیایی ویلا و سازه، میزان عایق کاری که نیازی دارید و همچنین در نظر گرفتن بودجه لازم، نوع سقف مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. به همین خاطر نیز توصیه می شود که حتما تمامی سقف ها را در زمان خرید و حتی پیش از آن با جزئیات کامل بشناسید.

  • در نظر گرفتن پروفیل و قاب سقف

یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید سقف متحرک ویلا و انواع آن باید حتما در نظر بگیرید این است که چه نوع پروفیل و قابی را می خواهید برای این سقف ها استفاده کنید. پروفیل های مختلف ویژگی های متفاوت دارند. بنابراین این نکته را در نظر بگیرید و سپس خرید کنید.

  • بودجه بندی سرمایه

سرمایه ای که برای اجرا و پیاده سازی سقف های متحرک در نظر دارید، باید به طور کامل بودجه بندی شود. بودجه بندی کردن باعث می شود که در میان راه دچار کمبود سرمایه نشوید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بودجه شما باید به دو بخش تقسیم شود. یک بخش مربوط به سرمایه لازم برای خرید سقف های متحرک و ریموتی و بخش دوم مربوط به هزینه های نصب و راه اندازی این نوع از سقف ها است.

  • توجه به گارانتی کار

مورد بعدی در خصوص دقت و توجهی است که باید به گارانتی کار نشان دهید. سقف های متحرک معتبر و باکیفیت، همگی دارای گارانتی هستند. گارانتی ها سبب می شوند تا از کیفیت کار و طول عمر آن کاملا مطمئن شوید. به همین خاطر نیز توصیه می شود که در زمان خرید به گارانتی و یا حتی وارانتی داشتن متریال و نوع سقف ها توجه نشان دهید.

  • کمک گرفتن از افراد حرفه ای

زمانی که می خواهید سقف متحرک ویلا و انواع آن را نصب کنید، حتما به سراغ افراد حرفه ای بروید. افراد حرفه ای می توانند کار نصب را در مدت زمان کوتاه تری به شکل بهتری انجام دهند. از طرفی نگران آسیب به سقف نخواهید بود و از طرف دیگر نیز می دانید که در عرض مدت زمان کوتاهی به راحتی می توانید سقف متحرک خود را داشته باشید.

کلام پایانی

سقف متحرک ویلا و انواع آن را اگر می خواهید خریداری کنید، حتما بدانید که از کدام فروشگاه می خواهید این کار را انجام دهید. همین نکته باعث می شود بهترین انواع سقف های متحرک را با بهترین قیمت ها بتوانید پیدا کنید. در صورتی که نیاز به هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه داشتید نیز می توانید به وبسایت ما مراجعه کرده و از اطلاعات مندرج در این وبسایت استفاده کنید.

مطالب مرتبط

پ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنگ بزنی صاب ملکی!