آموزش گرفتن کنتور آب به همراه هزینه

بعد از اینکه کارهای ساخت و ساز را تا حدی جلو بردید نوبت به گرفتن کنتور برق و آب می باشد و هر ملکی باید این دو مورد را داشته باشد.کنتور آب را معمولا در ابتدای ورودی ملک نصب می کنند تا از یک طرف به خط اصلی لوله کشی و از سمت دیگر به لوله کشی داخلی ساختمان متصل شود.اداره آب و فاضلاب شهر می تواند از طریق این کنتور میزان مصرف هم واحد را محاسبه کند و باتوجه به آن یک قبض برای مالک واحد مورد نظر ارسال کند.ما در این مقاله قرار است که تمام مراحل و شرایط دریافت کنتور آب را بررسی کنیم و ببینیم که این کار چقدر هزینه خواهد داشت.

شرایط لازم برای دریافت کنتور آب

همه ما می دانیم که آب لوله کشی برای یک ساختمان از چه اهمیت بالایی برخوردار است.اما برای دریافت کنتور آب و فعال کردن آب یک ساختمان می بایست یک سری پیش نیازها داشته باشید.توجه داشته باشید که برای ارسال درخواست شما می توانید به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی وارد شوید و برای هر نوع ملکی اععم از تجاری,مسکونی,صنعتی یا کشاورزی درخواست دهید.این درخواست به سازمان آب و فاضلاب منطقه مورد نظر ارسال می شود تا کارشناسان آن را بررسی کنند.به هر حال برای ارسال درخواست باید شرایط زیر فراهم باشند :

  • شرکت آب و فاضلاب نیاز به حفاری دارد و به همین خاطر نباید هیچ مانعی وجود داشته باشد.
  • ملکی که شما درخواست کنتورش را می دهید باید به طور کامل از ملک های مجاور جدا شده باشد و شهرداری نقشه و بر ملک را تایید کرده باشد.
  • مورد مهم این است که شرکت آب و فاضلاب منطقه باید امکانات و دسترسی کافی به محل ملک شما داشته باشد تا بتواند انشعابات را قرار دهد.برای مثال ممکن است یک ملک به حدی دور افتاده باشد که امکان دریافت کنتور آب را نداشته باشد.
  • شخصی که درخواست کنتور آب را می دهد نباید هیچ بدهی به شهرداری یا سازمان آب داشته باشد.

مراحل دریافت کنتور آب (16 مرحله)

توجه داشته باشید که تمام موارد زیر را سازمان آب و فاضلاب کشور تعیین کرده است و شما به هیچ عنوان نمی توانید کاری خارج از آن انجام دهید.از طرفی تمام شرکت های خصوصی و دولتی که در این زمینه فعالیت دارند باید قوانین را رعایت کنند.البته گاهی مواقع ممکن است یک سری موارد اضافه اتفاق بیوفتند که ممکن است به نفع یا ضرر شما باشند! به هر حال اگر از قوانین پیروی کنید همه چیز در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

1. در ابتدا می بایست به واحد امور مشترکین مراجعه کنید تا درخواستتان ثبت شود.

2. بعد از مراجعه شما می توانید فرم درخواست انشعاب را از کارشناس دریافت کرده و اطلاعات ملک و خودتان را وارد کنید.

3. در مرحله سوم باید فرم قرارداد بین شرکت آبفا و متقاضی انشعاب موقت را برای ملک مورد نظر بنویسید که البته مالک باید این کار را انجام دهد.

4. اگر ملک مورد نظر هیچ انشعابی نداشته باشد,شما با ارسال نامه و تکمیل فرم مورد نظر می توانید درخواست برای ساخت انشعاب دهید.البته قبل از شروع بررسی می کنند که آیا امکان ساخت انشعاب وجود دارد یا خیر.

5. اگر انشعاب ملک غیر متعارف نباشد و بتوان به خوبی انشعابات را پیاده کرد باید یک فرم جدید برای جلو رفتن کار پر کنید.

6. فرهم کردن مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم و انتقال به واحد پذیرش.

7. اگر انشعاب درخواستی در زمان ساختمان سازی باشد (ازاد) باید تمام مراحل بالا را طی کنید و بعد از آن فرم قراردادی که بین شما و آبفا بسته شده است را تحویل بگیرید.

8. واگذاری انشعاب موقت ساختمان بر اساس سند ملک و پروانه مالکیت انجام می شود و نیازی به هیچگونه بازدید نیست.بعد از بررسی هزینه انجام کار به متقاضی ارسال می شود و سپس یک ارزیابی توسط تیم مخصوص انجام شده و فرم ارزیابی را به شما می دهند تا کار شروع شود. در مرحله بعد یک پیش فاکتور برای متقاضی فرستاده می شود. شما می توانید هزینه این کار را به شکل نقدی یا اقساط بپردازید و نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.

9. بعد از اینکه تمام هزینه های این کار را پرداخت کردید,نام شما در سیستم از متقاضی به مشترک تغییر می کند و یک قرارداد رسمی بین شما و آبفا بسته می شود.

10. زمانی که تقاضای کنتور آب را می دهید یعنی ساختمان تکمیل شده و شما می خواهید برای یک یا چندین واحد انشعاب تهیه کنید.این ملک می تواند یک یا چندین کنتور داشته باشد و همه چیز بعد از بررسی کارشناس مشخص می شود.البته یک بازدید از ملک خواهند داشت تا ببینند که آیا مدارک شما با خود ملک همخوانی دارد یا نه.البته شما باید هزینه نصب و خرید کنتور را هم بپردازید که بر روی فاکتور می آید.

11. اگر هم قبل از نصب منصرف شوید می توانید به واحد واگذاری مراجعه و سپس درخواست کتبی خودتان را ارائه دهید.البته در این حالت بخشی به عنوان کارمزد کم می شود.

12. انشعابی که به شما فروخته می شود در واحد پذیرش ثبت شده و شماره بدنه کنتور و ملک استفاده شده تا برای متقاضی قبض آب بها صادر شود.

13. در صورتیکه مشترک نسبت به انجام تعهدات خود (واریز هزینه‌های مربوط به نصب انشعاب و یا حق انشعاب آب که تقسیط شده است) در زمان مقرر اقدام نکند، واحد بازرسی به مشترک فرم تعیین وضعیت داده و در صورت پرداخت نکردن مبلغ پس از مهلت مقرر، اخطار قطع انشعاب می‌دهد و در صورتی که مشترک اقدامی نکند انشعاب قطع خواهد شد و چنانچه مشترک پس از قطع انشعاب اقدام به پرداخت مبلغ تقسیطی نماید با دریافت هزینه وصل مجدد، واحد بازرسی اقدام به نصب مجدد می‌نماید .

 

14. افرادی که انشعاب موقت (برای هرگونه ساخت و ساز)دریافت نموده اند، پس از تکمیل ساختمان با توجه به تکمیل فرم مربوطه در زمان عقد قرارداد باید به شرکت آبفا مراجعه و نسبت به دائم نمودن انشعاب آب اقدام نمایند به این ترتیب که پس از گرفتن نوبت بازدید و مساحی، نسبت به تسویه حساب حق انشعاب اقدام کرده و انشعاب آب دائم می‌شود و قبض آب طبق تعرفه مسکونی برای مشترک ارسال می شود.

 

15. کلیه مشترکان که در محدوده شبکه فاضلاب قرار داشته و حق انشعاب خود را پرداخت کرده اند، چه بصورت انشعاب آزاد و یا انشعاب دائم پس از تکمیل فرم مربوطه برای نصب انشعاب فاضلاب اقدام می شود.

 

16. در مواردی که مشترک در محدوده‌ای باشد که با خط شبکه آب فاصله بیش از حد متعارف داشته باشد، باید پس از تکمیل فرم مربوطه که حاوی نشانی و کروکی دقیق ملک است و ارسال به امور اجرایی آب و بررسی امکان ادامه و یا تعویض شبکه و اجرای شبکه ملک موردنظر اقدام به فروش انشعاب آب می شود، که پس از مراحل پذیرش و ارزیابی بر اساس سند مالکیت و پروانه ساختمانی و یا مساحی انجام می شود .

نتیجه گیری

دوستان عزیز توجه داشته باشید که کنتور آب را می بایست بعد از اتمام پروژه ساخت بگیرید تا تمام واحدها و سندها تکمیل باشند.از طرفی باید هزینه کنتور را سر زمان تعیین شده پرداخت کنید که قطع نشود و در این صورت باید دوباره تمام هزینه های نصب را بپردازید که عقلانی به نظر نمی رسد.برای دریافت مشاوره می توانید همین حالا با کارشناسان هلدینگ بیاتونی تماس حاصل فرمایید.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید
×  آگهی های من  ارسال آگهی جدید  پروفایل   پسندیده ها